valg af gulv med gulvvarm

Hej forum jeg står og skal lav noget gulv om da vi ønsker fliser på... der er i dag træ gulv på.. jeg ved ikke hvad er er best og gøre

idee nr 1.. rive det hele op og støbe et beton gulv med gulvvarme det skal lige siges der 40 kvm kælder under på noget af det jeg vil ha fliser på...

idee nr 2 rive træ gulvet af ned til strørne også ligge 22mm spånplade på med spor til gulvvarme også 10 mm spånplade oven på også ligge et lag fiber flydesparten ud på det sku det ikke ku hold til fliser..

vis man valgt ideen nr 2 ville i så ligge varm fordelling plader i mellem de 2 spånplade lag

evt nået der va beder og gøre end min forslag


Hilsen Tommy Torp Andersen
Hej forum jeg står og skal lav noget gulv om da vi... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det ikke sikkert, at din nuværende konstruktion kan bære vægten af et støbt gulv uden forstærkning. Så det skal du lige overveje først.
Jeg ville gå efter en let løsning med forskalling, varmefordelingsplader og gulvgips. Her skal du muligvis også have ekstra forstærkning for at at undgå nedbøjning, men det er let at lave i træ.

Jeg har lavet begge typer konstruktioner i mit hus. Og skulle jeg gøre det igen, blev det løsningen med gulvgips alle steder. Det er meget hurtigere at lave - f.eks. ingen ventetid på at betonen hærder.
Ja, der er klinker. Søg evt. på GF gulvgips her inde. Der har været mange tråde om det.

Jeg har lige læst dit første indlæg igen. Er der kælder under det hele, eller kun noget af det?
Hvis der med "strøer" menes træbjælkelag så skal det jo først findes ud af om det er stift nok.
(Til at der kan lægges "fliser på plader" derpå. Hvor gamle bjælkelag ofte er ret slaskede eller bløde eller gynger for meget når du går på dem)

Om nødvendigt må bjælkelaget forstærkes.

Men ellers er det jenshøjs forslag der dur!

Der er altså forskel på strøer og bjælker. Og menings-forstyrrende at anvende den forkerte betegnelse!!! .o)
Annonce
Man kan jo forstærke Strøerne, men ja den anden måde er nok billigere og lettere, men jeg havde stadig valgt beton, hvis det kan lade sig gøre.

Keder du dig?
Så prøv kig forbi her
jenshøj flækker din fuger ikke for det jo eller det man høre folk frygter..... strøgerne kan man jo forstærker evt skifte nogen vis de er dårlige...

Hilsen Tommy Torp Andersen
Forstærkning af bjælkelag og opbygning med GF gulvgips ville jeg også til hver en tid vælge, bedre comfort og væsentligt billigere.

Skrevet af Koludabyg på 23 mar 2013 15:47
Forstærkning af bjælkelag og opbygning med GF gulvgips ville jeg også til hver en tid vælge, bedre comfort og væsentligt billigere.

Når i skriver gf gulvgips mener i så spåndplade med gulvvarme spor lig varm fordelling plader i også gulvpap også gulv gips oven på..skal man sparten til sidst med noget fiber spartel...

Hilsen Tommy Torp Andersen
Ja, enten med svømmende undergulv i gulvgips, eller ved at lægge GF25 fastmonteret gulvgips direkte på dine strøer, også lægger forskalling + gulvvarmen mellem strøerne.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også