Timepriser dags dato

Hvad er de generelle timepriser for en dansk tømrer og en VVS-er?
Talen er om det nordlige Jylland.
Kan se at Koluda kørte med 325 plus moms i tidernes morgen.

Sjovt nok når man får tilbud fra tømrermesteren fremgår det ikke hvordan tallene er opstået.

Er der ikke love på området der skal sikre at borgeren kan gennemskue det oplyste?

Mvh.


Hvad er de generelle timepriser for en dansk... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja personligt kniber det nu også mig at finde hoved og hale i hvad der skal laves osv..
Det er bla opgivet at der er tale om 250 kvm tagflade.. men tagfladen er jo den skrå flades samlede areal (arealer) Og betyder en masse for isoleringsmængden og tagmaterialerne. Men siger måske ikke så meget om hvordan spærene skal monteres etc. og de gamle spær skal vel også fjernes uden at lofterne i huset falder ned.. og kræver det så en mængde understøtninger etc?
Hvor mange kviste, og tagvinduer skal der monteres osv, plus naturligvis taget type.. der er jo forskel på om det er stål plader der lægges op eller der skal tegn, eller listedækning osv..
Så mere præsis beskrivelser og ikke mindst af hvad der skal væk og hvordan bortskafningen sker.. er det en bunke i haven!! eller afleveret på genbrugsplads med betaling af diverse gebyret etc.

Generelt er dette indlæg som desværre en del.. nemlig at de rummer oplysninger, men desværre kun en del.. og derfor kan det være rigtig svært at forholde sig til og kommentere på...

I forhold til andre indlæg her fra siden er der nævnt andre priser for etablering af en overetage.. men igen med forbehold for manglende informationer osv...

Så ind i kampen.. beskriv nøje hvilket arbejde der skal udføres, hvor stort er bygningen og hvordan er adgangsforhold. Hvilke materialer anvendes osv...
Jo bedre forklaring.. jo mere rigtigt svar :-)

MVH Njord.

MVH Njord
Njord...
250 m2 tagflade er da 250 m2 tagflade... Uanset om denne er flad eller lodret.
Helt korrekt at tingene bliver mere arbejdskrævende med x antal kvister...
Der står kun murede ydervægge og og indervægge tilbage.
Dvs. Alt er nyt fra remmen og op.
Dvs. Lige til at gå til for en god tømrer.
Der er så ingen kviste her. Kun x antal velux vinduer samt solfangere fra samme firma.
Det er talen om et vinkel hus.
Der er ikke noget fancy i dette.

Tagplader, spær samt bjælkelag og udvendige gavle skal tømmerenterprisen tage ned.
Jeg fjerner alt andet og får det kørt bort af vognmandsfirma.
Adgangsforhold er sublime da det er 1 plans hus fritstående med hele husets længde parallelt med blind privat vej i ca. 6 meters afstand fra denne. Hvor der hverken er beplantning eller andet imellem hus og vej. Kun græsplæne.
Mangler sku bare elevator til stilladset..... :-)
Taget bliver cembrit westland skiffer med undertag og tilbehør fra samme firma og beklædning i gavle og Stern samt udhæng er ivarsson.
Vinduer og døre bliver lokalt produceret PT vinduer. Man skal jo støtte det danske lokale.

Det hele bliver bygget til de nye energinormer.

Kim.....
Meget spændende indspark. Mildt sagt lige til at lukke op og s..... I.

Mvh.


Hvis du synes de indhentede tilbud er for dyre, må du jo prøve at hente nogle nye hjem.

Jo bedre du beskriver det arbejde der skal udføres, jo mere præcist kan du komme på en realistisk pris.



 
1. Citat: Der står kun murede ydervægge og og indervægge tilbage.

2. Citat: Tagplader, spær samt bjælkelag og udvendige gavle skal tømmerenterprisen tage ned

Det var så 3. eller 4. version og jeg fatter stadig ikke en skid af, hvad der skal ske, ud over at Hagbartd er vældig misfornøjet.
Men jeg er heller ikke tankelæser.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ktm..
Prøv at læse det sidste som jeg skrev.

Har prøvet flere tilbud. Der er ærligt talt ikke den store variation.
Det er som det er samme mangel i variationen, som der er forskelle i priser fra trælasten.

Får priser fra Tyskland i dag eller i morgen. Nogen der har erfaring med det?
Det et talen om samme fabrikat som der var planen at købe i DK.

Mvh.
Annonce
Ja men så er det da bare at smøge ærmerne op, ligesom vi andre gør eller har gjort det!
Og i den sammenhæng er det jo godt med en solid ballast af viden og erfaring. God arbejdslyst! :-D

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af hagbartd på 29 apr 2013 14:50
Ktm..
Prøv at læse det sidste som jeg skrev.

Har prøvet flere tilbud. Der er ærligt talt ikke den store variation.
Det er som det er samme mangel i variationen, som der er forskelle i priser fra trælasten.

Får priser fra Tyskland i dag eller i morgen. Nogen der har erfaring med det?
Det et talen om samme fabrikat som der var planen at købe i DK.

Mvh.
Tyskland er ikke væsentligt billigere, så med fragt kan det måske ikke betale sig.

Umiddelbart ville Sverige være mere oplagt at sende en bil op og hente dine varer, de kan jo sagtens fylde en hel vogn med det du skal bruge til huset.
Tak for svar.
Har overvejet Sverige. Har dog umiddelbart ikke fundet nogen leverandør.

Mvh
Skrevet af hagbartd på 29 apr 2013 14:50

Får priser fra Tyskland i dag eller i morgen. Nogen der har erfaring med det? 

Ja. De kommer med meget lavere tal, men det skyldes at de handler i Euro.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af hagbartd på 29 apr 2013 13:12
Njord...
250 m2 tagflade er da 250 m2 tagflade... Uanset om denne er flad eller lodret.
Helt korrekt at tingene bliver mere arbejdskrævende med x antal kvister...
Der står kun murede ydervægge og og indervægge tilbage.
Dvs. Alt er nyt fra remmen og op.
Dvs. Lige til at gå til for en god tømrer.
Der er så ingen kviste her. Kun x antal velux vinduer samt solfangere fra samme firma.
Det er talen om et vinkel hus.
Der er ikke noget fancy i dette.

Tagplader, spær samt bjælkelag og udvendige gavle skal tømmerenterprisen tage ned.
Jeg fjerner alt andet og får det kørt bort af vognmandsfirma.
Adgangsforhold er sublime da det er 1 plans hus fritstående med hele husets længde parallelt med blind privat vej i ca. 6 meters afstand fra denne. Hvor der hverken er beplantning eller andet imellem hus og vej. Kun græsplæne.
Mangler sku bare elevator til stilladset..... :-)
Taget bliver cembrit westland skiffer med undertag og tilbehør fra samme firma og beklædning i gavle og Stern samt udhæng er ivarsson.
Vinduer og døre bliver lokalt produceret PT vinduer. Man skal jo støtte det danske lokale.

Det hele bliver bygget til de nye energinormer.  
  
Mvh.



Jamen så dyrt er det vel egentlig heller ikke..

Da vi fik lavet ny tagflade var det på et grundplan der var 128m2 som et retangel. (altså ingen knæk)

Projekt: Gammelt eternit tag tages ned, gamle spær skåret væk DOG uden at loftet falder ned, rejsning af nye spær, mål i vater og alt det der så de står lige

12 velux vinduer monteret - Huntonit undertag og så tegl på.

Pris. 540.000 kr. for den billigste og 840.000 kr for den dyreste.

Dette var så incl materialer.

Og selvom mit hus også "var lige til at gå til", så er der altså ubekendte faktorer der kan udskyde sådan et projekt og der vil altid være ting "hov - det havde vi ikke lige taget højde for" som kommer undervejs. Så hvis du får et "dyrt" tilbud, kan det ske du ikke får en ekstra regning for disse.

Og så syntes jeg ikke du blot kan skrive - at så lang tid tager det heller ikke.. Kvalitet taget tid & kvantitet gider jeg personligt ikke kigge på

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis