Timepriser dags dato

Hvad er de generelle timepriser for en dansk tømrer og en VVS-er?
Talen er om det nordlige Jylland.
Kan se at Koluda kørte med 325 plus moms i tidernes morgen.

Sjovt nok når man får tilbud fra tømrermesteren fremgår det ikke hvordan tallene er opstået.

Er der ikke love på området der skal sikre at borgeren kan gennemskue det oplyste?

Mvh.

Hvad er de generelle timepriser for en dansk... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Muligvis fatter jeg ikke en skidebjælle af det hele, men for mig at læse starter du med at fortælle at der skal fjernes spær, tagplade etc og sættes nyt op. Nu er alt nyt fra remme og op, og der skal kun laves lukning... Kan ske du har haft travlt de sidste par dage?

Nu lever vi heldigvis i en markedsøkonomi, hvor det er køber tilladt at acceptere eller afslå tilbud, og hvor sælger helt selv kan bestemme, hvilken pris han vil udbyde sine produkter og tjenesteydelser til. Du er med andre ord ikke pligtig til at acceptere et tilbud, og tømreren er ikke pligtig til at påtage sig at arbejde for dig.

Når du snakker ca en mille i arbejdsløn, så kan jeg ikke få det til at stemme. 3 mand i 8 uger á 40 timer giver 960 timer. Timelønnen er ikke over 500 kr/time, så det kan max give 480.000 kr. Der er noget du ikke oplyser om!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er nu ikke så svært at forstå. Remmen plejer at ligge under spærene ude på muren. Derfra og op skal alt skiftes.
Millionen var med indrettet loft. Plus det samme for materialer.
Leverer selv materialer. Ellers blev det en faktor 2 oveni.
Timelønnen et 437 inkl. Ligger vist nok rimeligt fast heroppe.
Uanset man har flere kontoransatte eller har kontor i sin arbejdsbil...
Det fatter jeg så heller ikke noget af..

Mvh.

27 apr 2013 11:08
En helt tom 1 sal med tilhørende tagdel over vinkelbygning som skal fjernes og monteres nytt igen dog kun færdig udvendigt.

27 apr 2013 14:37
Det er talen om 250 m2 tagflade. Et planhus med stillads hele vejen rundt. Og sågar bredt stillads på den ene side for materialer.
Alt er nyt fra remmen af og op.
Det er simpelthen til grin at prof folk kan bruge 8 uger med 3 mand at lave en lukning af sådan en størrelse.
Det tager i virkeligheden kun det halve hvis folk gider at arbejde og bruge deres ekspertise.

27 apr 2013 20:18
Det er nu ikke så svært at forstå. Remmen plejer at ligge under spærene ude på muren. Derfra og op skal alt skiftes.
Millionen var med indrettet loft. Plus det samme for materialer.

Ovenstående er direkte citeret fra tre indlæg du selv har skrevet.
Meget muligt jeg er den eneste der oplever modsætninger i de tre afsnits indhold, det overlader jeg til den enkelte at forholde sig til. Men hvis din projektplan og dit udbudsmateriale har samme konsensus som ovenstående, så kan jeg godt forstå du får underlige tilbud retur. Fremturer du tillige med samme tone overfor byderne, så forstår jeg godt de lægger en pris der sikrer arms længde.

Jeg kan fortælle, at jeg netop har afsluttet opførelsen af et nyt hus, hvor jeg selv har stået for alle kontrakterne med de enkelte leverandører, og der har ikke været nogen ekstraregninger overhovedet. Ikke en krone. Og der har ikke været en sur mine fra nogens side og ingen har tabt penge undervejs. Alle har hele vejen igennem været glade og tilfredse. Det får man ved at planlægge, at være tydelig og ved at tale ordentligt.

Chr.

Skrevet af hagbartd på 27 apr 2013 14:37
.....
Det tager i virkeligheden kun det halve hvis folk gider at arbejde og bruge deres ekspertise.
Det er da ikke raket videnskab at lukke en 1 sal med hanebåndsspær.

Dén type af kunder ramler jeg af og til også ind i... De tror de ved præcist hvad der skal til og hvor lang tid det må tage.

Det er om at huske BKT-tillæg i tilbuddet (Besværlig Kunde Tillæg)! Så kan det være de ringer til en anden...

Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du ikke udfører arbejdet selv? Når nu du siger det er så nemt og ligetil....

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Chr....
Prøv at vende det på hovedet som du ridser op. Så står det da meget klart.

Wezio...
Nu ved jeg faktisk en del om set jeg skriver om.
Du ved lige såvidt som jeg, at en tømrer udmærket ved hvordan et tag skal bygges op.
Når man har lavet x antal tagrenoveringer er der ikke så meget nyt under solen.
Det eneste besværlige med mig er at jeg ikke helt hopper på det som tømrermesteren fyrer af til en person, som ikke ved hvordan et tag er sat sammen og hvilket arbejde der er i det.

Hvis du synes at det er besværligt er du godt nok ynkelig. Beklager.

Mvh
Annonce
Hr Hagbartd.
Jeg står ikke på hovedet og jeg læser det du skriver for dets pålydende. Meget muligt du selv kan finde hoved og hale i det, men jeg kan ikke. Om øvrigheden kan, det må den enkelte tage stilling til og kan så vælge at svare sig selv eller lade være.

Jeg gad nok vide, hvad du beskæftiger dig med til hverdag. Så skulle jeg bede om et tilbud hos dig og bagefter komme og fortælle, hvor lang tid du kan tillade dig at bruge til det, og hvad jeg vil betale. Accepterer du den slags?

Undskyld, men du er for langt ude. Den begavede læser forstår hvad jeg mener og hvorfor.

Chr

Okay, smarte!

Selvfølgelig ved en tømrer hvordan taget skal laves. Derfor får du også prisen derefter! Hvis du ligefrem har fået flere tilbud og de begge ligger på samme niveau, er der nok noget om dette!

Det er muligt at der stadig er krise, men derfor er det ikke blevet billigere at drive virksomhed!

Accepter dette eller lav det selv!

Klaphat!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Chr.. Jeg er maskinchef til dagligt.
Grunden til at omfanget bliver mindre er fordi at jeg skal lave mere af det.
Alternativet er polakker...
Den der mil. Er faktisk forklaret oppe i teksten.

Niks.. Er sku ikke særlig smart. Men træt af det store timeforbrug og stor avance på materialer fra tømrermesteren.

Mvh
Det står enhver frit for at acceptere eller afvise et tilbud - så simpelt er det.

Tilbudsgiveren har begået den klassiske fejl at udspecificere de enkelte poster - så der kan pilles i dem - det der betyder noget er jo bundlinien ikke de enkelte poster.

Jeg vil helst når jeg laver tilbud udspecificere ret præcist hvad der leveres - og så en fast pris. Nogle kommer så og vil gerne have det udspecificeret - det gør jeg så med tilføjelsen : " men prisen skal ses som et samlet tilbud - jeg vil ikke regulere på de enkelte poster "

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg tror, at jeg i tømrermesterens sted ville løbe skrigende væk fra Hagbartds projekt.
Jeg har ikke fattet en hujende fis af, hvad det er den gode mand overhovedet vil have lavet. Det er for mig totalt umuligt at finde hoved og hale i de beskrivelser.
Skulle jeg give tilbud på det, ville jeg mene 5 mill. ville være tilbuddet, primært for at slippe for arbejdet.

Det er utroligt så uendeligt kloge nogle mennesker er på noget, de aldrig selv har beskæftiget sig med.
Det her ligner tilfældet med ham, der for et par år siden beskrev renovering af sit køkken, hvor han mente at han på et par timer kunne have klaret, hvad der tog måske et par uger, og lige ville rive det hele ned igen og lave det rigtigt!!
Den historie fik vi sjovt nok aldrig en slutning på.

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis