27 apr 2013 11:08
En helt tom 1 sal med tilhørende tagdel over vinkelbygning som skal fjernes og monteres nytt igen dog kun færdig udvendigt.
27 apr 2013 14:37
Det er talen om 250 m2 tagflade. Et planhus med stillads hele vejen rundt. Og sågar bredt stillads på den ene side for materialer.
Alt er nyt fra remmen af og op.
Det er simpelthen til grin at prof folk kan bruge 8 uger med 3 mand at lave en lukning af sådan en størrelse.
Det tager i virkeligheden kun det halve hvis folk gider at arbejde og bruge deres ekspertise.
27 apr 2013 20:18
Det er nu ikke så svært at forstå. Remmen plejer at ligge under spærene ude på muren. Derfra og op skal alt skiftes.
Millionen var med indrettet loft. Plus det samme for materialer.
Ovenstående er direkte citeret fra tre indlæg du selv har skrevet.
Meget muligt jeg er den eneste der oplever modsætninger i de tre afsnits indhold, det overlader jeg til den enkelte at forholde sig til. Men hvis din projektplan og dit udbudsmateriale har samme konsensus som ovenstående, så kan jeg godt forstå du får underlige tilbud retur. Fremturer du tillige med samme tone overfor byderne, så forstår jeg godt de lægger en pris der sikrer arms længde.
Jeg kan fortælle, at jeg netop har afsluttet opførelsen af et nyt hus, hvor jeg selv har stået for alle kontrakterne med de enkelte leverandører, og der har ikke været nogen ekstraregninger overhovedet. Ikke en krone. Og der har ikke været en sur mine fra nogens side og ingen har tabt penge undervejs. Alle har hele vejen igennem været glade og tilfredse. Det får man ved at planlægge, at være tydelig og ved at tale ordentligt.
Chr.