Kan ikke udtale sig om den konkrete sag

Det burde ved lov forbydes at myndigheder bruger den i overskriften talemåde. Det er simpelthen for tit de dækker sig ind ved at give den besvarelse, hvis vi andre sagde noget sådant til offentlige myndigheder ville vi nok få ørene i maskineriet.
Det burde ved lov forbydes at myndigheder bruger... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Barrus på 22 mar 2013 12:34
FØJ...
I sluger alt fra medierne råt.
Kom igen når I får det tæt ind på livet. Når det er jer selv, eller en i familien det rammer.
Hvad er det der rammer ?

Virkeligheden ?

At ikke melde sig ind i en A kasse er squ da selvforskyldt så det batter...


Nej det er ikke rart at være ledig, men det er da heller ikke rart at skulle betale kassen i skatter, moms og afgifter fordi alle står med hånden fremme.

Jeg ville ønske der var lidt mere selvforståelse og ikke en forventning om at samfundet kan klare alt. 
Men selvfølgelig har vi lavet et samfund hvor det er håbløst umoderne at spare op, til de sure tider (tro mig, det kommer der i alle menneskers liv) og alle er dybt forgældede, fordi det er smart, og ingen vil gå ned i levestandard.

I dag er der ingen der sparer op til udbetalingen når der skal købes en bolig, det gør folk sårbare når de skal piske rundt i hamsterhjulet for at tjene til alle de lån de har.
Og mister de så en indtægt, ja så skal vi andre da selvfølgelig betale fordi det er samfundets skyld (håber du kan læse ironien).

Der findes et godt gammelt ordsprog der hedder:
Sæt tæring efter næring.

Men der er da ingen der kunne undvære deres mobiltelefon, tv, bil, nyt tøj, rejser osv osv.
Nej så hellere forlange udsættelse af lånet (afdragsfrit) eller låne lidt mere, og håbe på at staten hjælper en igennem "krisen".

Grunden til at jeg har det godt i dag, skyldes ene og alene at jeg aldrig har haft større udgifter end jeg kunne klare dem med en understøttelse... jeg har aldrig fået kørekort (og har derfor ikke bil). Jeg fik først telefon som 28 årig. Er i dag 48 år og har stadig ikke en mobiltelefon, da jeg godt kan leve med at skulle rejse fra punkt A til punkt B uden at skulle ringe til nogen, og acceptere at nogen ikke nødvendigvis kan få fat i mig.

Jeg havde 2 job for at spare sammen til udbetalingen på et hus, hvilket har gjort at jeg i dag har overskud og kreditforeningerne står i kø for at låne mig flere penge, da de jo slet ikke tjener gode penge på mig.


     




Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg ved jo ikke hvad Barras problem består i, men jeg ved at mange med hjælp af finacielle rådgivere og evt. arbedsløshed, sygdom mm. er havnet i en meget uheldig situation, som man nok kunne argumentere for, var uforskyldt. Desværre er den måde mange af os gamle startede på, fuldstændig uantagelig i dag, ingen ville nøjes med den standard vi havde, men det er vel tiden, mere end den enkelte.
Jeg forstår så godt at man kan blive træt af at høre hvordan vi gamle har vores på det tørre. Men man glemmer tit at vi sgu ikke havde noget at slingre med, i de første mange år. Jeg startede med 48 timers uge med Lørdage . Til 36 øre i timen
Politikerne som udtalte, vi kan da bare købe hele verden, har da nok også bidraget til en lidt for optimistisk anskuelse af fremtiden.
Har vi ingen penge, så låner vi sku da bare nogen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvorfor er det så lige, at det er ååååååh så forfærdeligt for de unge familier i dag, med 38 timer om ugen?
Min viv og jeg lagde ud med 48 timer om ugen inkl. lørdagsarbejde. Børn i pasnings/skoleordninger, som skulle bringes og hentes.
Hvorfor var det meget nemmere for 40 år siden??????

Vi boede uden mulighed for off. trsp og jeg havde ikke råd til at sende bilen på værksted, så jeg måtte skrue bil om aftenen og i week end ved siden af ekstrajob, for at få det hele til at hænge sammen. Men det var åbenbart ikke så slemt den gang?

Med venlig hilsen
ktm

 

Som en af mine fhv. chefer sagde (bybo): Jamen det sparede på cykellygterne og biografbilletterne mens der var småbørn. Der var kun brug for eet par lygter. 
Sov godt

mvh

 varmetossen

Vi kommer godt nok vidt omkring mit spørgsmål om udtalelsen: kan ikke udtale sig om den konkrete sag.
Men fortsæt bare
Til Ktm. Jeg tror vi "gamle" havde en anden indstilling til livet den gang, vi kunne hjælpe andre uden at skulle beregne noget igen.
I dag handler det kun om hvad den enkelte kan rage til sig, helst uden at fortage sig ret meget mere end brok over samfundet.
Annonce
Nemlig!

Jeg vil dog dertil sige, at her ude i en rådden banan i Udkantsdanmark, som en del af Ældrebyrden, der undertiden belaster sundhedsvæsenet, er vi nu stadig en flok, som gerne og jævnligt hjælper hinanden og fortæller lidt løgnehistorier! 


Med venlig hilsen
ktm

 

Inden vi bliver for hellige, så må vi lige huske, at det i høj grad var omstændighederne, som tvang os til at hjælpe hinanden, især de økonomiske. Vores barndom var i høj grad præget af leg/ sammenhold med de andre, og så helt pædagogfri. Man kunne sige at vi i de unge år udlevede lav det selv i praksis. Vi havde bare ikke så mange at spørge. Men til gengæld var datidens maskineri ikke så kompliceret.
Men dele af de ting er på vej tilbage, jeg ser på havnen, at man hjælper hinanden i højere grad, og de proff. mister omsærning.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af PinkHenrik på 22 mar 2013 18:44
Hvad er det der rammer ?

Virkeligheden ?

At ikke melde sig ind i en A kasse er squ da selvforskyldt så det batter...


Nej det er ikke rart at være ledig, men det er da heller ikke rart at skulle betale kassen i skatter, moms og afgifter fordi alle står med hånden fremme.

Jeg ville ønske der var lidt mere selvforståelse og ikke en forventning om at samfundet kan klare alt. 
Men selvfølgelig har vi lavet et samfund hvor det er håbløst umoderne at spare op, til de sure tider (tro mig, det kommer der i alle menneskers liv) og alle er dybt forgældede, fordi det er smart, og ingen vil gå ned i levestandard.

I dag er der ingen der sparer op til udbetalingen når der skal købes en bolig, det gør folk sårbare når de skal piske rundt i hamsterhjulet for at tjene til alle de lån de har.
Og mister de så en indtægt, ja så skal vi andre da selvfølgelig betale fordi det er samfundets skyld (håber du kan læse ironien).

Der findes et godt gammelt ordsprog der hedder:
Sæt tæring efter næring.

Men der er da ingen der kunne undvære deres mobiltelefon, tv, bil, nyt tøj, rejser osv osv.
Nej så hellere forlange udsættelse af lånet (afdragsfrit) eller låne lidt mere, og håbe på at staten hjælper en igennem "krisen".

Grunden til at jeg har det godt i dag, skyldes ene og alene at jeg aldrig har haft større udgifter end jeg kunne klare dem med en understøttelse... jeg har aldrig fået kørekort (og har derfor ikke bil). Jeg fik først telefon som 28 årig. Er i dag 48 år og har stadig ikke en mobiltelefon, da jeg godt kan leve med at skulle rejse fra punkt A til punkt B uden at skulle ringe til nogen, og acceptere at nogen ikke nødvendigvis kan få fat i mig.

Jeg havde 2 job for at spare sammen til udbetalingen på et hus, hvilket har gjort at jeg i dag har overskud og kreditforeningerne står i kø for at låne mig flere penge, da de jo slet ikke tjener gode penge på mig.


     




Følger du overhovedet med i hvad det er der sker pt. i samfundet?
Det handler ikke om at være i a-kasse eller ej. Folk der har betalt til a-kassen i en menneskealder ryger OGSÅ ud af systemet.




Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
@Barrus:
Var du ikke blevet tøsefornærmet?

citat:"Jeg er færdig her på LDS....."

:p :p :p

 Aldrig gå ned på udstyr!

Skrevet af Barrus på 24 mar 2013 13:34
Følger du overhovedet med i hvad det er der sker pt. i samfundet?
Det handler ikke om at være i a-kasse eller ej. Folk der har betalt til a-kassen i en menneskealder ryger OGSÅ ud af systemet.



Jo da, jeg følger skam med. Og jeg mener at det er en skandale at man nedsatte dagpenge retten til 2 år, og det er så takken for at danskerne har valgt med røven !

Husk det næste gang du sætter dit kryds... det er jo rystende at se og høre "arbejdere" udtale sig om, at de stemmer på Venstre, eller "sjosjaldemokrabaterne".
Der er åbenbart mere sympati for arbejdsgiverne end almindelig solidaritet

Se nu bare da sagen med Vejlegården rullede, en masse folk stod på nakken af hinanden for at vise deres solidaritet med en "stakkels" arbejdsgiver, der ikke gad at følge de gængse regler, og uha den slemme fagforening var jo nærmest nogle forbrydere fra det tidligere sovjet.
Men hvordan var det nu lige det gik ? Hov det skulle vi så ikke høre så meget om i medierne, for nu handlede det jo lige pludseligt om noget seriøst...

Så stem rigtigt, eller forlang af dit parti at de tager dig seriøst som vælger.

De kan ikke undvære folket, selvom de nogen gange opfører sig sådan.

War brakes out... and nobody turns up.  
    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også