Isolering af udestue

Hej herinde.

Vi har en udestue fra 70'erne som vi vil isolere til foråret med termotag og isoleret gulv.
Nuværende gulv er betonfliser der er lagt ovenpå afrettet sand. Hvordan får isoleret gulvet 
nemmest? Kan vi lægge flamingoplader eller andet ovenpå fliserne og derefter dampspærre og klikgulv?
Flamingo er jo et plastmateriale, og måske ikke det bedste valg ved gløder / brand. Er der et brandhæmmende materiale vi kan benytte?

Vi vil helst undgå at fjerne fliserne, og støbe nyt betondæk eller punktfundament.

Hilsen Lars.
Hej herinde. Vi har en udestue fra 70'erne som... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Høst, du vrøvler. Naturligvis kravler frost og kulde ind under stuen, hvis der ikke isoleres. Et tæppe vil ødelægge indeklimaet

 

Men for hulen da uldal. :o)(

Hvordan kan en fornuftig mand som dig foreslå sådan noget?

Det er jo nærmest en krybekælder uden ventilation. Spærene vil rådne i ekspresfart, dels fordi de ligger UNDER damp-/fugtspærren. Men allermest fordi de ligger i det kapillar-brydende lag og er direkte eksponeret for op-trængende fugt fra undergrunden!

FY! :o)
Skrevet af uldal på 20 feb 2013 15:45
Høst, du vrøvler. Naturligvis kravler frost og kulde ind under stuen, hvis der ikke isoleres. Et tæppe vil ødelægge indeklimaet

Nådaaa !!!!! Jamen det er jo bare min egen erfaring jeg giver videre , lige nu er jordtemperaturen +7 C målt under åben himmel i 50 cm dybde , så  er den logisk nok meget højere inde under en udestue , modsat tag, vinduer og ydervægge som er udsat for en til tider kraftig afkøling af en kuldeindeks på 15-20minus Gr. C eller mere........
Dermed ikke sagt at man ikke skal/kan isolere gulv  direkte oven på jord , det var for mig et spørgsmål om at prioterer , og det er jo kun en udestue som man nok ikke bruger og opvarmer i den aller koldeste tid......   

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Sitting: naturligvis skal der rømmes så meget sand at der er luft under spærene. Høst: at udlægge tæppe på fliserne er efter min mening dårlig. Med den nedbør vi efterhånden får, er risikoen for sivning af vand stor. Jeg har selv udlagt fliser inde midt i et 50 kvm skur, og kan se, at grundvandet fugter op i mellemrummene under kraftige regnskyl

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis