træpiller i brændeovn

Hejsa LDSer

muligvis et totalt dumt spørgsmål, men jeg forsøger alligevel

Jeg har en Morsø brændeovn, det er en af de typer som man også kan fyre med koks i (følger 2 special slisker med)
Så kom jeg på den tanke om man kunne fyre med træpiller i sådan en brændeovn i stedet for brænde eller koks ??

nogen som har erfaring med dette, eller er tanken helt i skoven
/poul

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Hejsa LDSer muligvis et totalt dumt spørgsmål... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af thermik på 14 mar 2013 19:22
Jeg skriver lige hvad jeg har lyst til.. 

Det er der da heller ikke nogen der har sagt du ikke må
Er nok fordi du læser det på en forkert måde, desuden må jeg vel øffe lige så meget jeg lyster IK-ÅS
AAh håndværker det kan nu sagtens betale sig at hente koks i tyskland.

1tons =3000kr bro =470 ca 600kr i brændstof = 4070kr

fandt en side hvor 500kg leveret i 25kg poser koster 4100kr. så må et tons koste 8200kr....

http://www.braendselsgaarden.dk/checkout/cart/.

Og nu har jeg efterhånden fyret så mange koks af i min fokus ovn uden gris, det eneste der fejler noget er glasset.
Et godt råd er at fylde brune papirsposer med koks og lægge sådan en ind dette sviner ikke og lugter ikke.
Det var et forsøg da jeg også var træt af det støv der kommer når man "kaster" det ind i ovnen.
Nu fyrer jeg ikke med koks mere og har ca 5000 brune poser liggende hvis det skulle være en der vil prøve.
Så må du til at sælge bussemænd i poser

Min Bedste far havde en lille sang, han sang når han tog os i at "grave" bussemænd ! 
Busse mænd i poser, femogtyve øre pr. styk. Fem for en daler, bedstefar betaler ......
Annonce
hold da op et seriøs indlæg.
kan se dit seriøse indlæg viser du endnu engang har snakket om noget du ikke har forstand på.
hold da op et seriøs indlæg.
kan se dit seriøse indlæg viser du endnu engang har snakket om noget du ikke har forstand på.
Skrevet af sluppermand på 15 mar 2013 17:52
hold da op et seriøs indlæg.
kan se dit seriøse indlæg viser du endnu engang har snakket om noget du ikke har forstand på.

Tak for dit ualmindelige seriøse indlæg Slupperman, det viser mig at du er en Kold Skid der ikke kan tage en joke.
Termatech har vidst lavet en brændeovn som fint kan fyre med træpiller og det hele. Danskpejsecenter.dk sælger den rimelig billigt. Jeg kan ikke huske hvad den hed. Men kig inde på siden under termatech brændeovn så burde den dukke op
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis