Gulvvarme døjer med at holde huset varmt

Har renoveret 3 rum i mit hus og lavet gulvvarme i dem.
Men jeg kan ikke rigtig få rumtemperaturen over de 20 grader?
Fremløbs ventilen står på 4 har prøvet at sætte den højere men dette virker ikke.
Pumpen står og svinger fra 10-16w når jeg har kigget til den

Jeg har en Danfoss Shunt og trådløse rumfølere og de står på 20 grader nu. Hvis jeg skruer op for dem til evt 22-23 grader bevirker det bare at pumpen bruger flere w men får ikke mere varme ud af det?

2 af rummene er der trægulv og det sidste er med klinker.


Nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan høre for at få noget mere varme på?
Har renoveret 3 rum i mit hus og lavet gulvvarme i... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det er hvert fald mit bedste bud lige pt..
Ja det er meget svært, det er jo ligesom at skulle fortælle hvad der er galt med bilen hvis ikke den køre optimalt..

Hvis du mærker helt nede på gulvvarme slangerne der hvor de kommer op af gulvet, kan du så mærke forskel på frem og retur?
Hej.

Jeg har haft samme problem, mit problem løste sig delvist ved at jeg fik skiftet Ventilen som sidder under "fremløbs" termostaten, hvis du skruer den af og trykker på ventilen skal den gerne kunne gå 4-5mm ind hvis det er 1-3mm den kan gå ind kan det være pakning i ventilen som er gået eller snavs, jeg fik en ny tilsendt og straks kunne jeg hæve temperaturen i huset, mit fremløb har stået på 40 grader her i vinteren med trægulv og så har jeg nemt kunne hæve temp til 22-23 grader i store rum med vandskuret vægge og delvis hulmurs isolering..

Til sommer regner jeg med at sætte fremløb på 30-35 grader.

Be Smart - Not Stupid..

Har du ikke en shunt med flowmåler på? Så kan du jo se hvor meget de enkelte kredse flower, det har jeg på min Danfoss, og det er da ikke til at undvære til opstarten.. Mit bud er også luft i slangerne.. luk alle de andre, og sæt shuntpumpen i "tsunami" mode, og lad den stå i en 5-10 min. og hvis du kan, så er det super godt hvis du kan lukke og åbne kredsen HURTIGT en gang imellem, for at give nogle "stød" det hjælper med at presse evt. luft lommer igennem, og op til din auto udlufter

Mvh

Morten

Jeg havde samme problem med gulvarme der var luft i slangerne og for meget luft til at pumpen kunne klare opgaven jeg demonterende en kreds ad gangen og skyllede dem igennem med en vandslange med vandværks tryk der efter kørte det perfekt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis