Værksted i KBH V søges

Er der nogen der kender til et træværksted i KBH V som jeg kan få adgang til? Jeg har brug for et sted med basismaskiner som bordrundsav, afretter/tykkelseshøvl, søjleboremaskine osv.
Jeg bor i en lille lejlighed på Vesterbro har ikke plads til at lave mit eget værksted, jeg søger derfor et sted hvor jeg kan stå og skrue småprojekter sammen. Det kan evt. være i et nedlagt snedkerværksted, i en frivillig forening eller et sløjdlokale?

Mvh klQve
Er der nogen der kender til et træværksted i KBH V... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af HenrikC. på 11-03-2017 21:21
På INSP er der plads til alle, det er også et sted som er i evig forandring.
Det er Træværkstedet også.
Træværkstede er et værksted, som er åbent for alle, vi har ikke den store maskinpark, Men vi har da en Tykkelseshøvl, Afkorter og en Bordsav som "store" maskiner.
Som håndholdte maskiner har vi flere skruemaskiner, stiksav og flere slibemaskiner.
Det sidste nye vi har købt, er et udsugningsanlæg.
Vores værktøj, køber vi af penge, som vi tjener ved at sælge ting vi laver på værkstedet.
Pt. ønsker vi os en stor søjleboremaskine, en båndsav og en afretter.
Man har selv sit træ mm. med, men hvis man vil lave noget af engangspaller, har vi en kæmpe stak som kan frit benyttes.
Ellers kom og besøg os, og få mere at vide.

 

Nå... Så lyder det som om jeg kommer til at skulle bruge flere penge på benzin, for det lyder da som et super sted!

Du skriver I tjener penge på at sælge ting I laver på værkstedet. Er det ting man kan købe på stedet? Og kan man eventuelt støtte uden at skulle slæbe noget med hjem?

 

Det er et super sted, og vi er glade for at være der.
Du spørger om man kan støtte uden at tage noget med hjem.
Det kan man godt, vi er ved at samle penge ind til en Brændeovn (der er sagt god for af skorstensfejeren) så vi har varme på om vinteren.
Vi glæder os til at hilse på dig.

Jeg ville høre om der kommet et sted her i københavn

Hej Jeg har sendt dig en pm. Håber at høre fra dig ellers skriv her :-)

Nej Stefanwilken. jeg forsoegte at skrive ti Majahh men kan ikke se om hun stadig foelger traaden. Tak :-)

Hej Alle, jeg er selv meget interesserede på denne projekt. Jeg har selv en del værktøj...men vil mest gerne være med. 


Majahh- kunne rigtig godt lide dit besked fra Februar måned- hvordan går det med den projekt? København mangler nemlig et sted hvor man kan være krea på en anden måde...


Håber at høre fra dig/jer.


Raimundo Rocha

Hej! Jeg vil også tillade mig at spørge ind til projektet i Kbh. Er den gode idé blevet til virkelighed? Vil det i så fald også være for en som mig, der gerne vil i gang, men ingen træning har med maskinerne og materialer? Mvh

Så er jeg person nr. 19 med samme problem - bor i en lille lejlighed (med en endnu mindre kælder, uden stikkontakter). Er der blevet stablet et offentligt værksted eller et foreningsværksted på benene et sted i København?

Jeg kunne også godt bruge et sådant sted - primært træværksted - et sted i København.

Jeg har også overvejet at få min ejerlejlighedsforening til at gå med på at bruge et mindre lokale på ca. 8 m2 til formålet. Altså noget med at sætte lys op, Have en filebænk med skruestik og en søjleboremaskine. Og måske et par kroge i loftet så man kan hænge en cykel op og lige reparere lidt på den. Fælles værktøj kan nok være en udfordring om det er noget, som nemt kan ødelægges.

Har nogen erfaringer med fælles små værksteder i regi af boligforeninger o.lign. ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også