Gulvvarme i 70'er hus

Hej LDS'ere

I forbindelse med renovering af vores hus fra 1976, har vi haft ejendomsmægler ude for at vurdere projektet.
Han ville klart anbefale os at etablere gulvvarme..
Men den nuværende konstruktion er som følger (ifølge de eksisterende tegninger):
22 mm parket
100 mm isolering/strøer
100 mm rensbeton
200 mm kompr. sand.

Mit spørgsmål lyder på, hvor vidt det er muligt/fornuftigt at isolere oven på den eksisterende beton, og benytte varmefordelingsplader.
Alternativet med at banke beton op, grave ud og lave ny opbygning, virker alt for uoverskueligt for mig.
Så såfremt at løsningen med isolering og varmefordelingsplader, ikke er fornuftigt, tror jeg at vi fortsætter med radiatorvarme.

Erfaringer, gode råd, tips og tricks eftersøges 

På forhånd tak.
Hej LDS'ere I forbindelse med renovering af... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ellers det er muligt at få dampspærren gjort ordentlig tæt til murpap/folie rundt langs ydervæggene burde radon ikke være noget større problem, men det kan jo desværre med 99,9% sandsynlighed ikke lade sig gøre ved en renovering.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
...man kunne også flytte dampspærren ned mellem EPS-sporpladen og isoleringen, afhængig af hvordan det ser ud med varmetilslutningen, for at undgå at bryde dampspærren. Går der hul på slangerne er gulvet alligevel færdigt, uanset hvor de ligger henne. Godt nok skal den sidde på den varme side af isoleringen, men en radiator sidder jo også indenfor dampspærren, og da der ikke rigtig er noget længere nede, der kan rådne, ville der nok ikke ske det vilde ved det. Størstedelen af isoleringen ligger jo under, som det også er praksis i vægge.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis