AEG øko lavamat 76630 update, problemer med vandladning!

Hej
Har denne vaskemaskine, som beskrevet i overskriften.
HEr i weekend har jeg villet vaske noget arbejdstøj..
Det har taget siden fredag nu ..
Den kan ikke komme af med vandet..
Har renset trevlesien, som i øvrigt var rimelig ren..

Har nu skyllet afløbsslangen igennem, og kørt 50-60 liter cand igennem maskinen, slangen var meget ildelugtende..
Den melder fejl på E-20
Der er skiftet kul, og begge pumper i maskinen, indenfor det sidste år.. pumpen lyder dog også helt fin.
Har nulstillet elektronikken.
har renset sæbeskuffen..
I manualen skriver de om en sæbepumpe, hvor er den? er det den jeg vil kalde cirkulations pumpen? altså den der overrisler tøjet.?

maskinen bliver brugt til alt fra sengetøj til arbejdstøj, og leverer normaltvis et pletfrit resultat.
Er dog sjældnt oppe og kører ved de høje varmegrader, somregel 40/60 grader.
Kan man rense maskinen effektivt med et middel og en kogevask?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm kom til at tænke på hvad med afløbet er det renset og i orden.Hvis afløbet også er i orden kan det være slangen fra karret ned til pumpen der er stoppet.

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
hej ja afløbet er fint..
der kommer fint vand igennem når jeg stiller den på programmet der hedder pumpe.
opvaskeren kører på samme afløb og der går det fint..

pumpen lyder lidt træls, men måske ikke mere end den altid har gjort..

jeg har påbegyndt afmonteringen af alt blikket udenom, men fronten kan ikke afmonteres pga. gummiet ind til selve tromlen..
kan man gøre noget ved det? begge pumper sidder lige derved..

Jeg mistænker lidt et mistet bluetooth headset for at sidde deri, da sidste gang jeg så det, var inden jeg smed arbejdstøj o maskinen, og det kan jo nemt passe med en "skrantende" lyd fra pumpen, der måske får den til at give op..
kan man afmontere det gummi?
gummiet kan nemt afmonteres.Der sidder et bånd med en fjeder på gummiet der holder gummiet fast på ydersiden af blikket.
Hvis du starter maskinen på et program kan du så høre pumpe køre når den pumper vandet ud eller brummer den bare.

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
ja pumpen kører, der kommer da også vand ud..
men det er når den går til skylning det går galt..
så derfor tror jeg der sidder noget i sæbe pumpen, det dækker fejl koden E-20 også over..
jeg vil gå videre imorgen
tak
hej nu går det bedre med den. havde pumper osv ude og rense..

den melder nu E34 hvis ejg tager "service" mode har fundet frem til det er konflikt mellem de 2 vand level sensorer.. fik vist ikke kigget på den "fordeler" der isdder til de 2
Annonce
så er der jo ikke andet for end du må på den igen.det kan være at det er slangerne der er stoppet til med skidt

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
ja det er også det jeg tænker
Hvordan nulstiller du den ?? Jeg har en magen til med periodisk fejl hvor den bare står og blikker i start dioden, uden at melde fejlkode..men efter en snes sluk og tænd starter den pludselig -
Hold de 2 øverst knapper inde, altså forvasket og den under. Så drejer du program knappen med uret
Så kommer du gennem en test menu.
Når du når næsten hele vejen rundt kommer der en fejlkode frem og til sidst nulstilling

YESSSS - fedt endelig !!! TUSIND tak ...men kan du henvis til hvor man ser hvad de forskellige testmodes gør - nu testede jeg bare lige på klik2 (økonomi) hvr den begyndte at fylde vand ind og "måler tallet steg" op til 250! ..så gik jeg i panik og slukkede ..

Der må findes en "montør manual" til test modus....

 

Mvh

Brian

 

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis