Sviende lugt fra ny ovn :-/

Hej herinde..

Vi har købt og fået instaleret et tysk køkken og i det fået instaleret en sprit ny ovn fra en prof firma. Problemet er bare at når vi bruger ovnen(vi har gjort alt hvad der skal til ift. at bruge en ny ovn) så kommer der er grusom fæl svigende lugt ud af ovnen :-( Vi kan ikke holde ud at være i huset når ovnen  bliver brugt.. Vi har nu fået skiftet ovnen 3 gang af det venlige/tålmodige hårdehvidevare firma, uden lugten er forsvundet.. 
Vi er begyndt at tænke om der er noget i skabs malingen som ikke kan tåle varmen og derfor udleder gift dampe når det varmes op.. Kan man så sætte noget på (fx. særligt varme folie, e.l.) så ovnen ikke trækker lugten ind?? Noget der har gode råd??
Venlig hilsen den frustrede 
Hej herinde.. Vi har købt og fået instaleret et... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det er rigtigt det er en god varmeleder, men af selv samme grund skal der også meget varme til for at få varmet en alu plade op.
Det kan især ses når man prøver at lodde materialet, hvor det selv med en del varme tager rimeligt langt tid at opnå varmen.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Ja, det er da fordi varmen forsvinder fra loddestedet pga varmeledningsevnen. Og derfor vil an aluplade få stort set samme temperatur på for og bagside.
Man kan få noget, pasta tror jeg, til at påføre omkring lodde/svejsesteder så varmen ikke løber væk, men det var et sidespring

 varmetossen

En blank Alu plade vil helt sikkert virke, det har intet med varmeledning at gøre, men blot at blank Ali reflekterer strålevarmen som er problemet her. Der kunne opsættes staniol med samme gode resultat. Hvis man vil prøve det af.

Elektronikteknikeren
Gregeren
Se der var jo en god kreativ tanke der ;-)

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Var der nogen der kom i tanker om reflektiv isolering
Men ja . Den med folien er fin til at få inddæmmet problemet



 varmetossen

Annonce
just præcis ja :-D

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Men et køkken, der ikke kan tåle varme? Det lyder da helt galt. Som forbruger må man da kunne forvente, at man kan installere et komfur i et køkken! Hvad bliver det næste? At det heller ikke kan tåle vand?

Nej, producenten/leverandøren må ind over og gratis levere en løsning, som kan bruges. Alternativt må leverandøren tage sit "køkken" tilbage.
Jenshøj
Ganske enig.
Dog er det som skrevet købt i tyskland, så første opgave ville blive at sætte sig ind i tyske handels betingelser,
dernæst er der tidsfaktoren, det tager unægteligt noget tid at få alt det på plads, og komme frem til en løsning.
Af denne grund forstår jeg godt interessen i selv at gøre noget ved problemet.
Og særligt hvis det skulle vise sig at en rulle sølvpapir kan være løsningen :-)

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
... og det er ikke fordi der mangler luftcirkulation omkring ovnen? Er der luft over?

 

Hold da op nogle kreative, ide rige mennekser der er her inde.. Komfuret står i et stort køkken alrum, med masser af luft og ja firmaet bør stilles til ansvar, men ønsker lugten væk NU!!!

Tror jeg vil prøve at tømme Netto for staniol og hvis det virker vil jeg få lavet en stål plade og dække skabene af med..

TUSIND TAK for jeres hjælp..

Skulle der være en der dumper forbi dette indlæg og har haft samme problematik så lad mig vide...

Skulle en af jer ligge søvnløs i nat med en anden ide, Bring it on!!!


Venligst Tina
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også