Krybekælder: Isoleringsholdere, mv.

Jeg er ved at planlægge efterisolering af vores krybekælder - der er på nuværende tidspunkt kun 50 mm isolering under gulvet.

Der er en arbejdshøjde på ca. 70 cm, så der er ikke meget plads. Vil gerne fortsat kunne komme rundt, så det giver lidt begrænsninger i forhold til mængden af isolering. Bjælkerne er ca. 127 mm højde, så vil placere 120 mm Rockwool Super FlexiBatts mellem bjælkerne, og herefter 75 mm Rockwool A-Pladebatts.



Jeg har i den forbindelse følgende spørgsmål:
  • Jeg vil fastgøre flexibatts med galvaniseret tråd som skal hæftes fast. Jeg har kig på en lille Bosch hæftepistol, men er i tvivl om, hvorvidt man kan få galvaniseret hæfteklammer til den - andre forslag?
  • Hvordan fastgør man nemmest a-pladebatts? Jeg har kigget lidt på isoleringsholdere, men er i tvivl om, hvorvidt dette er den bedste løsning og om det er faktisk muligt at bruge nogle sådan, når arbejdshøjden ikke er voldsomt stor? Kan man få nogen, der skal skues på plads? (smid gerne et link).
  • A-pladebatts vil ikke komme helt ud til ydervæggene pga. returrøret fra fjernvarmen. Det gør dog samtidig også, at der er fint åbent for ventilationen. Men vil man kunne få problemer med vind mellem de to lag af isolering, som det er tegnet ovenfor? Løsningsforslag?
På forhånd tak.
Jeg er ved at planlægge efterisolering af vores... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Sitting Bull på 08 feb 2013 16:31
Du skal nok osse bruge tape og klister. Og det er næsten vigtigere - bla. fordi det er p.... dyrt! :o)
Jeg har planer om at bruge almindeligt og dobbeltsidet tape, som illustreret i videoen på rockwools side:

http://www.rockwool.dk/r%C3%A5dgivning/arbejdsvejledninger/u/7228/arbejdsvejledninger/efterisolering/krybekaelder---efterisolering

Du har måske nogle bedre forslag?


Skrevet af Sitting Bull på 08 feb 2013 22:23
Næe. Rockwools produkter er sikkert udmærkede.

Lad os høre lidt om priserne! :o)


Jeg har nu ikke tænkt mig at købe Rockwools tape, mv. men blot følge fremgangsmetoden
Jeg har ikke megen kendskab til hverken klister eller tape - og slet ikke dobbeltklæbende tape lige til det formål.

Jeg brugte noget "blå DAFA dampspærre tape" til tapening af samlinger. Og noget Dana Lim Folieklæber 298 til klæbning af folien til spærene, ( i mit tilfælde).

Det jeg husker bedst var at såfremt Danalims vejledning mht. 8mm limstrengsdiameter skal overholdes rækker en patron med 300 ml kun til ca. 6 meter. Og prisen pr. meter var derfor over 10 kr. stykket.
Og det kan man jo kun blive i dårligt humør af! .o(
Med hensyn til tykkelse på isoleringen, er det så ikke bedre at vælge mere end der er plads til - dvs mere end 127 mm og ikke 120 mm som valgt her? Jeg tænker at isolering jo hænger og der derfor kommer et hulrum lige under gulvet.
Skrevet af Stigmand på 10 feb 2013 16:27
Med hensyn til tykkelse på isoleringen, er det så ikke bedre at vælge mere end der er plads til - dvs mere end 127 mm og ikke 120 mm som valgt her? Jeg tænker at isolering jo hænger og der derfor kommer et hulrum lige under gulvet.
Jeg vil ikke forvente, at isoleringen kommer til at hænge meget, da den bliver bundet op og efterfølgende understøttet af pladebatts, der er faste isoleringsplader. Der er endvidere det problem, at næste tykkelse er hele 145 mm, altså hele 25 mm tykkere end de 120 mm. Jeg har læst, at man ikke må sammenpresse isolering, da det herved mister sin isoleringsvirkning, så det går nok ikke bare at presse de overskydende ca. 18 mm er nok ikke en god ide.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis