lem i loftet til en el samling

Hej,

Jeg har sænket et loft i køkkenet men der er en EL samling som ikke var så nem at flytte, så der er jeg desværre nødt til at lave en lem så vidt jeg har forstået.

Jeg har tænkt mig at sætte en lofthøjttaler op, må man det i stedet for en lem?

Er der regler for hvor stor en sådan lem skal være?

Hej, Jeg har sænket et loft i køkkenet men der... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg skal nok klare mig uden jeres hjælp - og det skal nok også blive lovligt 

Når nu du kender reglerne bedre end alle os andre - så ved du jo også at det aldrig kan blive lovligt hvis du laver det selv - det skal udføres af en aut. el-installatør.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Værd venlig at sætte dig ind i tingende inden du blander dig - de folk der har fået svar på tiltale har selv bedt om det...
Min tone afspejler den jeg modtager - mere kompliceret er det ikke

Jeg svarede allerede i januar svarede på denne tråd, så jeg ved godt hvad den handler om, da jeg får jeg en mail hver gang du skriver noget. Dermed har jeg også set hvad du skrev til EISOE, før det med rette blev slettet. Din tone var bestemt ikke den samme som den EISOE anvendte i hans svar.

Min kommentar om at din tone er noget skinger, var skrevet i den bedste mening. Når man søger på dit brugernavn kommer der en anden tråd frem, hvor du også er meget opfarende.

Hvis du modererer dit sprog lidt, er sandsynligheden for at du får svar meget større. Jeg gider i hvert fald ikke grave paragraffer frem i SB, når du ikke værdsætter hjælpen. Andre har det nok på samme måde.
Skrevet af Gert.m på 23 jul 2013 16:29


det er denne dåse
http://www1.lk.dk/servlet/pdfDokume...r=185A5142

men jeg tror/håber denne tråd er "død" for det er da rigtig ærligt at det skal ende i mudderkast

Tak for info
Men den kan da ikke side skjult? og så må du da ikke samle ledninger og kabel i sådan en fætter?

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af jenshøj på 23 jul 2013 16:48

Jeg svarede allerede i januar svarede på denne tråd, så jeg ved godt hvad den handler om, da jeg får jeg en mail hver gang du skriver noget. Dermed har jeg også set hvad du skrev til EISOE, før det med rette blev slettet. Din tone var bestemt ikke den samme som den EISOE anvendte i hans svar.

Min kommentar om at din tone er noget skinger, var skrevet i den bedste mening. Når man søger på dit brugernavn kommer der en anden tråd frem, hvor du også er meget opfarende.

Hvis du modererer dit sprog lidt, er sandsynligheden for at du får svar meget større. Jeg gider i hvert fald ikke grave paragraffer frem i SB, når du ikke værdsætter hjælpen. Andre har det nok på samme måde.

Mangler i den grad en "thumbs up" knap så skriver det i stedet
Helt enig i dette og præcis det med opfarende...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
Den dåse er som alle andre dåser...Laver du en dåse samling, så skal de være tilgænlige...Der er faktisk ikke nogen undtagelser på området...Som jeg skrev tidligere i denne tråd, så er min holding at bag en plade, f.eks for at lukke af fra overskabe og mod loft osv og pladen er sat fast med skruer, så er det lovligt....
Skrevet af bifliv på 23 jul 2013 14:40



Hold nu helt op...jeg tror næppe mine egne øjne, når jeg læser hvor inkompetent du opfører dig...Når du ikke gider tage S.Fabrin og andre´s råd for gode varer og opfører dig på den måde, så lav du bare din spanioler instalation.....
Men den eneste samling som må mures helt væk i en væg, det er en samling med pressmuffer og krymp...Jeg er lige glad med om du mener at sb er uklar på området..sådan er det, og sådan har det altid været...Omtalte dåse hvor man vil samle en rør og kabel ins. er som alle andre dåser, du kan lige så godt bruge en menbrandåse, eller en jausdåse...men reglerne er de samme...de må ikke mures ind og skal være tilgænlige...evnt kan de gemmes bag en plade som er sat fast med et par skruer...Det er de regler som man arbejder efter på en byggeplads i danmark....

Men hyg du dig bare med din bedrevidnehed og din spanioler instalation og lad venligst være med at bede om gode råd, når din ins. fejler eller huset brander ned!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis