lem i loftet til en el samling

Hej,

Jeg har sænket et loft i køkkenet men der er en EL samling som ikke var så nem at flytte, så der er jeg desværre nødt til at lave en lem så vidt jeg har forstået.

Jeg har tænkt mig at sætte en lofthøjttaler op, må man det i stedet for en lem?

Er der regler for hvor stor en sådan lem skal være?

Hej, Jeg har sænket et loft i køkkenet men der... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
1.
Er det producenten der stiller krav til afslutning med flex over kappen eller er det et       bekendtgørelseskrav?

Det er et krav i Stærkstrømsbekendtgørelsen.

2.
Mig bekendt så er det ikke et krav at samlinger med pressemuffer skal være tilgængelige - de må jo mures ind i væggen eller for den sags skyld graves ned og her er de jo ikke tilgængelige. Hvor har du dit argument fra??

Samlinger med pressemuffer, som graves ned eller mures inde forekommer kun på samling af to kabler og ikke på kombinationer af ledninger og kablinger.


fase
bifliv: Vi sletter altid indlæg, hvis sproget er grimt, som det var tilfældet i dine indlæg. Det gør vi uden at tage stilling til det øvrige indhold og den diskussion der er i gang, jf. ordensreglerne. Vi har tidligere taget en principbeslutning om, at indlæg slettes uden at vi advare, da det ellers bliver alt for tidskrævende for os at vedligeholde siden.

Du er meget velkommen til at give "svar på tiltale", men hold det i en sober tone.

Mvh. AllanE
Skrevet af bifliv på 23 jul 2013 11:17
Lad være med at slette min besked til ham der EISOE?????? - han skal fandeme ikke opfører sig så arrogant over for andre uden og få svar på tiltale...

Nu synes jeg, at du nærmer dig det arrogante. Dine spørgsmål tyder ikke på, at du har en overmåde stor viden om elinstallationer. Problemerne opstår tit p.g.a manglende kendskab fagtermer. Du kommer med ideer, som fagligt er helt uacceptable. Derfor tror jeg, EISO har svaret dig, som han har gjort.


fase
Jeg ved mere end om el end du umiddelbart tror.. Problemet er bare at SB ikke er fyldestgørende og kan gradbøjes.. Det er uheldigt, og det kunne være at der var andre der havde gravet i min problemstilling.. At jeg så skal hører på sådan en som ham, det finder jeg mig ikke i...

Hvad er det for fagtermer du mener jeg ikke kender til??? --- Jeg venter spændt på den kloge
Annonce
Skrevet af bifliv på 23 jul 2013 11:55
Jeg ved mere end om el end du umiddelbart tror.. Problemet er bare at SB ikke er fyldestgørende og kan gradbøjes.. Det er uheldigt, og det kunne være at der var andre der havde gravet i min problemstilling.. At jeg så skal hører på sådan en som ham, det finder jeg mig ikke i...

Hvad er det for fagtermer du mener jeg ikke kender til??? --- Jeg venter spændt på den kloge

Nu kan jeg jo ikke bedømme, hvilket kendskab du har til el af den simple grund, at jeg ikke ved hvilken uddannelse inden for el du har eller, hvor du har din kendskab til el fra. Selv har jeg en uddannelse inden for elfaget.

Det er ikke min opfattelse, at du kender forskel på ledninger i rør og kabler, når du mener, at man bare kan lave en samling af de to kategorier i en membrandåse og tro, at det er det samme som at lave en samling på et kabel med pressemuffer og krympeflex . Dette er ikke skrevet for være klogere end dig, men dit svar kunne opfattes som om, du ved en hel del om el ??


fase
Skrevet af S. fabrin på 23 jul 2013 13:51

Nu kan jeg jo ikke bedømme, hvilket kendskab du har til el af den simple grund, at jeg ikke ved hvilken uddannelse inden for el du har eller, hvor du har din kendskab til el fra. Selv har jeg en uddannelse inden for elfaget.

Det er ikke min opfattelse, at du kender forskel på ledninger i rør og kabler, når du mener, at man bare kan lave en samling af de to kategorier i en membrandåse og tro, at det er det samme som at lave en samling på et kabel med pressemuffer og krympeflex . Dette er ikke skrevet for være klogere end dig, men dit svar kunne opfattes som om, du ved en hel del om el ??










Det er lige før at jeg ikke gider at svare på din tilbagemelding - det er simpelthen på for lavt niveau..
Dog vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg naturligvis kender forskel på en rør og kabelinstallation.. Disse to former kan sagtens samles i en dåse - LK har bl.a lavet en UNNI-dåse lige netop til dette formål.. Men det er selvfølgelig også amatører der agere herinde -det havde jeg...Dybdegående spørgsmål skal man ikke stille for så falder i fra...



Dybdegående spørgsmål skal man ikke stille for så falder i fra...

Jeg tror det et din noget skingre tone, som gør at folk falder fra. Man har ikke meget lyst til at hjælpe, når man risikerer et møgfald som tak.

Hvis du hellere vil have professionel hjælp, så kan du nok betale dig fra det.
Skrevet af jenshøj på 23 jul 2013 15:11

Jeg tror det et din noget skingre tone, som gør at folk falder fra. Man har ikke meget lyst til at hjælpe, når man risikerer et møgfald som tak.

Hvis du hellere vil have professionel hjælp, så kan du nok betale dig fra det.

Værd venlig at sætte dig ind i tingende inden du blander dig - de folk der har fået svar på tiltale har selv bedt om det... 
Min tone afspejler den jeg modtager - mere kompliceret er det ikke

Jeg skal nok klare mig uden jeres hjælp - og det skal nok også blive lovligt 
Skrevet af bifliv på 23 jul 2013 14:40


Hvad er det for en dåse? Kan ikke finde den på LK's hjemme side?

Men ellers så syntes jeg ikke din form for samtale er særlig køn over for folk der prøver at hjælpe dig...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis