Vindues lysninger til tag vinduer - hvordan?

Hej alle

Nu er det ved at være tid til at der skal laves vindues lysninger til mine nye velux vinduer, men jeg kan sq ikke helt greje hvorn hulen jeg skal gribe det an.. For der første skal dampspærren jo gerne sidde fast til vinduet, og hvad er den bedste metode til de vinduer på billedet?

Jeg tænker jo lidt at der er noget pladeværk man skærer til, men hvordan skal dette fæstnes til vinduet? Skal jeg åbne muldvarpeskindet, og købe de originale lysninger fra Velux?

Bud og ideer modtages med kyshånd










Mvh

Morten

Hej alle Nu er det ved at være tid til at der... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Eller spartle sammen med gipsen på skråvæggen, men skal den laves med lister er finer lysningen selvfølgelig okay.

Men de fleste lysninger omkring tagvinduer spartles jo sammen med gipsen i dag, og derfor anvendes der for det meste alm. gipsplader, eller fibergips.
Jeg har selv lavet lysninger og jeg har altså også brugt gips og alene af den grund at det skulle spartles sammen med gipsen på skunken og derved er der mindre risiko for revner da det er samme materiale.

Og så et lille tip

Når du nu ikke er så øvet, ligesom mig selv, så køb et par Velux dampspærre kraver. de er lige til at sætte op i vinduet og er super nemt i stedet for tape og alm. dampspærre. Og så er du sikker på det er tæt..

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tillægsspørgsmål

Jeg vil også lave (vådrums)gipslysninger i to velux vinduer i et 45 grader tag. Vil gerne lave den vandret i top og lodret i bund. Det lægger noten ikke ligefrem op til! Er der bare ar skære en masse af indersiden af gipspladen for at få plads til den i noten? Og så fuge evt småsprækker?

Mvh Kasper
Nå jeg fandt en rasper i kælderen og fik filet godt og grundigt på bagsiden af pladen og så kom den til at sidde helt pænt i noten.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også