Erfaringer med Medion?

Hej alle sammen.

Jeg skal bruge en ny PC. Og jeg skal ikke bruge den til det helt vilde. Hovedsageligt bare internet og regnskab.

Men jeg gider ikke en computer, som går i stykker efter ½ år, og skal til service hele tiden.

Jeg kiggede lidt på de billige medion computere, men er der nogle af jer som kan anbefale sådan en.. Eller skal jeg gå efter den sikre(IBM) ? 

Handyman med interesser inden for madlavning og nemme opskrifter!
Skal du have testet din PC eller Tøm køleskabet?
Hej alle sammen. Jeg skal bruge en ny PC. Og... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
har lige læst mit eget indlæg og det kan godt være det er lidt agressivt, men jeg prøver altså bare på at hjælpe folk fra at købe noget lort.... 
tjaa der er nogen der syntes at Onkel Harald er forfærdelig og kun sælger bras, det samme kan siges om Dyne Larsen, og så er der dem der kun vil ha' et navn ligegyldigt om det så koster kassen (B&O, Gucci eller I Phone ).

Ja, der er forskel på Folkevogn og Lamborghini, men det ene udelukker ikke det andet.  

Jeg har en Medion Stationær, da jeg ikke har det store behov for andet, den fungere fint til mit behov. Jeg har så valgt at få en totalt-i-orden internet forbindelse med ekstremt meget hul igennem, da det der kan få mit blodtryk op, er ventetider på "inder-nettet"...

Men at sige at folk er sindsyge når de køber billigt, mener jeg at gå over stegen, så kunne jeg jo også sige at folk der går på Mc D. er nogle tabere, der åbenbart ikke kender til ordenlig mad. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Dette indlæg er skrevet og sendt fra en bærbar medion p6613. Den er vel omkring en fem år, kører nu win 7, har aldrig haft behov for reparation og anvendes næsten dagligt til alm i-net opgaver, office pack, tv mv, men ikke til hysterisk tunge grafikting.
Batteriet er ikke hvad det har været, men et nyt koster jo kun et par hundrede kroner, så det er vel til at komme over, hvis det skulle være. Tastaturet er også stadig OK.

Det er muligt, at det er discount af værste skuffe ihh til tidligere indlæg, og jeg ingen forstand har på PC, men det kan jeg da leve med, da maskinen gør det jeg har brug for. Imens kan jeg jo så nyder en flaske god vin købt for de penge jeg sparede ved at købe MEGA discount :-)
Lars, du burde have købt en lottokupon samme dag.
Jvf ovenstående havde du vundet den store gevinst flere gange på den samme kupon.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 17 jan 2013 21:36
Lars, du burde have købt en lottokupon samme dag.
Jvf ovenstående havde du vundet den store gevinst flere gange på den samme kupon.

Chr.
OK, det må så ligge til familien. Knægten har en lille medion md97977, som han har haft i et par år efterhånden. Den ligger i skoletasken osv, og den fungerer da stadig (til forskel fra: http://www.bt.dk/danmark/ipad-ordning-koster-folkeskole-kassen :-)

Annonce
Seriøst Dr. Trintignant så har jeg det nok med biler som du har det med computere.
Jeg synes at folk som ikke køber og kører i Rolls Royce er nogle sølle tabertyper, der ikke ved, hvad kvalitet er.
Jeg går ud fra at du selvfølgelig ikke er en sølle taber og naturligvis kører i RR. Hvilken model kører du for resten i?

Var det dig, der under et andet navn, optrådte her på LDS for et par år siden?
Det var også en meget vred og meget udskældende type, der gav os alle verbale tærsk stort set hver dag, hvis vi ikke lige med det samme rettede ind og gav ham ret. Ligeledes var hele LDS noget forfærdeligt lort, som nærmest burde lukkes ned lige på stedet. Bliver man så ond og bitter, når man beskæftiger sig meget med IT?

Når det så er sagt, vil jeg da sætte pris på saglige vurderinger også fra dig, da du åbenbart interesserer dig for sagerne, men det med at skælde og smælde og kalde alt andet end det, du kan lide for lort, lort, lort lort, er jo ikke rigtig til at bruge til noget.
Det er altid en rigtig god ting at begrunde, hvorfor alt andet er noget lort, lort, lort, lort.

Dette indlæg er skrevet fra en billig skodmaskine, MSI, der aldrig har været gået i stykker og som jeg slæber med mig alle vegne. Tror jeg gav ca. 3500 kr. for den. Og nej, jeg vil nu alligevel ikke smide den ud, selv om du vil håne mig for den.

Med venlig hilsen
ktm

Taget i betragtnig hvor mange billige discountmaskiner vi tilsammen må kæmpe med og imod, så imponerer det mig, at der er så mange velformulerede og informative indlæg her på LDS. Mange endda uden alvorlige stave- og kommafejl!

Selv sidder jeg ved en e-mashine, som sikkert er en bambusudgave af noget finere. Endvidere besidder husstanden en Packard Bell, en Toshiba, en Dell og en 8 år gammel "biksemadsmaskine" (stykket sammen af en masse dinser som hver især var gode på den tid). Jeg har tdligere haft enblærbar HP, som futtede to graffikkort af på to år. Supporten fra HP var til at lukke op og skide i, når nu vi har ordet lort fremme. Den meget nysgerrige læser kan selv finde historien, som jeg har skrevet om her på sitet. Den kostede -uden reparationer- 2,5 gange mere end den discountmaskine jeg sidder ved nu!

På bilfronten er jeg, som KTM anderledes mere kvalitetsbevidst. Her kører jeg Skoda Octavia. Til de uindviede kan det oplyses, at det er sådan en, som bliver til en VW, når den har været en tur hos numorologen. Ham skal man selvfølgelig betale for, derfor merprisen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg kan sådan set godt forstå dine indvendinger mod skodmaskiner.

Sådan har jeg det med musik. Jeg ser ned, og foragter mennesker der downloader mp3 musik!, eller endnu værre, vælger at rippe deres cd'er til mp3(man taget et dårligt medie og gør det endnu mere ubrueligt, lort lavet ud af lort), for at proppe det ind i en telefon, så de kan have musik med på farten.
Der findes simpelthen ikke et dårligere medie end dette, selv gamle lakplader der blev spillet med et rustent søm, har mere sjæl end mp3 filer

Og tror du mig ikke, er det fordi du er sandsyneligvis er ejer af et Kina-skod-anlæg til under 15.000(vi ved jo alle, at man ikke kan købe kvalitet, for mindre).
Næ, vi er nogle få, der vælger at høre musik som den er beregnet til at høre, på en grammofon, i et kvalitets anlæg, med dertil special indrettet lytterum, hvor lytteposionen er altafgørende, så må konens evige kværulanteri om sofa og gardiner komme i anden række.
Alt andet er bare en tand for fattigt, og burde afskaffes ved lov.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg forstår udemærket lysten til at gå op i kvalitet som Dr. Trintignant anbefaler. I dag bruger jeg også primært maskiner der enten er Dell (den jeg sidder ved nu), Thinkpads (en bestemt serie af IBM/Lenovo for dem der ikke lige kender navnet) eller selvbyggede maskiner.
Men der er så også en markant forskel på mig og den jævne dansker. Jeg er forsker og Ph.d scholar i Computer Science ved Aarhus Universitet, driver en webudviklingsvirksomhed i Aarhus med en række ansatte og bruger det meste af min tid på at udvikle komplekse algoritmer til beregning på enorme mængder data... Sagt på en anden måde: Mine behov er ikke de samme som den jævne danskers behov! Lige så vel som en racerkørers behov ikke er ækvivalente med familiefarens behov.
Jeg har desuden både repareret og solgt adskillige laptops og stationære og jeg ser ærlig talt ingen speciel grund til at undgå Medion fremfor så meget andet. Jeg ser f.eks. ikke Acer som værende på nogen måde bedre kvalitet, men ofte er de dog stadig dyrere.
Så er du en hel normal dansker, med helt normale behov hvad angår maskinkraft, datasikkerhed, stabilitet mm., så er der ingen grund til at spendere 2-3x gange så meget for en Lenovo Thinkpad med indbygget krypteringschip og stødreduktion til hardwarebeskyttelse mm... Det er bare ikke behov den normale person har!

Derved ikke sagt at man slet ikke får noget ud af f.eks. en Lenovo Thinkpad sammenlignet med f.eks. en Medion.. Det gør man naturligvis. Men realistisk set vil Medion maskinen faktisk være hurtigere (Thinkpads har generelt ikke voldsomme specs) og de ting man får ud af den højere pris betyder nok mere for folk som mig end det gør for den typiske dansker.

Og hvad angår påstanden om at man lider større datatab ved Medion pga. harddiske der går i stykker: Det er de samme producenter der leverer harddiske til alle mærkerne. Så det har ingen effekt hvorvidt det er Medion eller et andet mærke. Det eneste der kan gøre forskellen er hvis du går op i toppen af prisklassen, da du herved finder f.eks. Thinkpads, som har indbyggede accelerometre til at styre stødreduktion på harddisken og minimere risikoen for skade ved slag. Men selv denne mekanisme ville jeg ikke stole på, hvis mit data var vigtig nok. I stedet ville jeg altid benytte noget automatiseret ekstern backup - f.eks. Dropbox til ikke-hemmelig data.

Mvh.
Michael Lind Mortensen

Sådan Michael.
Det med at foreskrive for andre, hvad de har brug for, er jo komplet umuligt, når man ikke kender deres behov, ja det er vel nærmest fjollet.
Det svarer til, at nogle finder det rimeligt, at foreskrive at man bør købe en kvalitets batteriboremaskine til 4000 kr., hvis man skal bore et par huller med nogle års mellemrum.

Da jeg kørte op mod 100.000 km om året, kørte jeg i dyrere biler, end i dag, hvor jeg måske kun kører 5-10.000 km. Nu kan en brugt skramler til 20-25.000 kr. så udmærket klare mit behov.
Mit brug af PC indskrænker sig til at studere netaviser, kommentere her på LDS, søge alt muligt underligt på Google lidt mail og så bank og den slags. Der klarer jeg mig udmærket med billigPC.
Musik høres som baggrundsstøj fra P4 og det klarer jeg så fint med en lille spilledåse til en tusindmand eller der omkring.
Mon ikke vi bare skal acceptere, at vi alle har forskellige behov?

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis