Erfaringer med Medion?

Hej alle sammen.

Jeg skal bruge en ny PC. Og jeg skal ikke bruge den til det helt vilde. Hovedsageligt bare internet og regnskab.

Men jeg gider ikke en computer, som går i stykker efter ½ år, og skal til service hele tiden.

Jeg kiggede lidt på de billige medion computere, men er der nogle af jer som kan anbefale sådan en.. Eller skal jeg gå efter den sikre(IBM) ? 

Handyman med interesser inden for madlavning og nemme opskrifter!
Skal du have testet din PC eller Tøm køleskabet?
Hej alle sammen. Jeg skal bruge en ny PC. Og... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilket mærke du køber er for det meste underordnet, da det underliggende hardware er fra de samme producenter alligevel. Det handler således i høj grad om det udvendige finish, holdbarhed af konstruktionen og serviceaftalen. Så hvorvidt du skal vælge f.eks. Medion eller Lenovo Thinkpad (tidligere IBM Thinkpad) afhænger i høj grad af dine krav til durability o.lign. Der er ingen tvivl om at en Lenovo er mere holdbar, men det er det om det reelt er nødvendigt? Og taget det væsentligt højere prisniveau i betragtning, så er det det om ens risiko ved Medion ikke reelt er til at leve med, når man netop har sparet så meget.

Så hvis jeg var dig ville jeg blot begrænse mig til at købe fra en leverandør med reparationsvirksomhed (f.eks. Proshop.dk, tidligere SHG), således du får servicen derfra med.. og så ville jeg nok blot købe den maskine jeg synes så pænest ud, virkede mest behagelig og havde tilstrækkelig kraft til det jeg skulle bruge den til.

De fleste anbefalinger allá "Køb kun [indsæt navn], alt andet er lort" handler typisk altid om fabrikant-snobberi. Forskellen mellem enkelte laptop-fabrikanter er i dag forsvindende lille. Faktisk er det mere eller mindre kun Apple der adskiller sig nævneværdigt. Og selv her er det blot noget andet.. ikke nødvendigvis noget bedre.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
KØB ALDRIG MEDION, Deres service er måske ok hvis og hvis min røv er spids, men det nok fordi de er trænede i at reparere deres lorte pc'er...

hvis du går efter en ordentlig bærbar i en ordentlig kvalitet, så lad være med at købe billige computere....

Køb evt. en ASUS til en minimum 8k eller lenovo til min 10k... der er stor forskel, ASUS har f.eks. verdens laveste fejlprocent.

når det kommer til backup, skal du være opmærksom på altid at have vigtige dokumenter liggende 2 steder, for harddiske har det med at brænde af lige inden du skal til eksamen eller andet vigtigt..

sørg også for at skærmen har en opløsning på minimum 1920x1080 pixels, da du ellers vil blive jævnt træt af din bærbar...

Det fint med gode serviceaftaler garanti osv osv.. MEN, husk at dine data på maskinen på ingen måde er beskyttet af nogen af dissse aftaler og lige meget hvor gode disse aftaler er, vil dine data på maskinen typisk blive slettet, hver gang at du afleverer maskinen, derfor er det vigtigst at have en kvalitetsbærbar der forhåbentlig ikke får brug for at blive afleveret...


Kan også kun give de andre ret. Kører selv Asus og den rykker fint uden problemer. Min far har kørt Lenovo længe og har sjældent set en computer gøre det lige så godt som den. :-)

Håber du kan bruge det.

Sebastian R.
http://soundmaster.dk/
Hmm.. Tror at det ender med at jeg tager en Lenovo alligevel. Så må jeg bruge det ekstra - og man ved alligevel aldrig om man får brug for lidt ekstra pc kræfter på et tidspunkt!

Men tak for den store feedback.

Regner forresten med at lave backup af alle filer med dropbox :-)

Handyman med interesser inden for madlavning og nemme opskrifter!
Skal du have testet din PC eller Tøm køleskabet?
Vi har/har haft 6 Medion PCer og de eneste problemer vi har haft er en larmende harddisk som blev skiftet uden vrøvl, og et bundkort som efter 5 år blev ustabilt.

Jeg køber Medion igen næste gang.
Annonce
Min strategi for indkøb at pc:
Jeg køber den billigste. Det er muligt den kun holder 1/3 så langt som en som er 3 gange dyrere, men tilgengæld så kan jeg købe en ny pc 3 gange så ofte. Det er meget sjovere at købe en ny pc hvert andet år end hvert sjette. Og en ny billig maskine er alligevel typisk hurtigere end en 6 år gammel dyr maskine.

Men det er selvfølgelig vigtigt med backup. Men det er det jo også, hvis man har en dyr maskine. Det er muligt den ikke kan slides op, men den kan jo godt blive stjålet...

Der findes mange online-backup løsninger, som ikke er ret dyre i brug, og som kører hele tiden, så man ikke skal huske selv at lave backup til f.eks. usb.

Så min anbefaling: Billig pc + online backup
Har en Medion Gamer PC, utroligt kraftfuld PC med et rigtig godt grafikkort som trækker alle de nyere spil. Og så er den utrolig lydløs - Kan kun anbefale Medion ud fra mine egne erfaringer
medion er en af tysklands største fabrikanter, og det er vel ok, syntes dog at de er for dyre. I sidste uge købte vi en pacard bell 17´4" 500 gb hartdisk 8 gb ram, trådløs netværk. god lille maskine 3800 kr i bilka, de har med jævne mellemrum den slaks billige gode maskiner.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
medion er en af tysklands største fabrikanter, og det er vel ok, syntes dog at de er for dyre. I sidste uge købte vi en pacard bell 17´4" 500 gb hartdisk 8 gb ram, trådløs netværk. god lille maskine 3800 kr i bilka, de har med jævne mellemrum den slaks billige gode maskiner.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
SERIØST MAND, hvor afspejler folks kommentarer herinde bare at de er totalt blanke hvad angår computere...

folk aner jo i virkeligheden ikke hvad fanden det er de egentlig har givet penge for når de bare sammenligner ting som 17,4" skærm 8gb ram, 500gb HD.... og minsandten også TRÅDLØST NETVÆRK::: OMG vis mig en nutidig bærbar der ikke har trådløst netværk og jeg gir en kasse bajere...

Hvis man vil have en kvalibærbar som ikke skal refunderes/repareres hver tredje måned hos bilka, skal man altså sætte sig en kende mere ind i tingene.. og nej det er ikke nok at gå efter mærkevarer...
Henrik hvis du nu havde kigget på nettet ville du sikkert finde ud af at du kunne have fået den skod bærbar der for omkirng de 3200, og at bilka endnu engang har taget dig i røven, men held og lykke med det...

Medion er et MEGA discount mærke, tro mig der er en grund til at de er billige...

som tidligere reparatør af både stationære såvel som bærbare computere har jeg set mange ting. Men medion maskiner er bare for ringe. Typisk forholder det sig sådan at hvis man tester de discount pc'er der imod en hjemmebygget stationær computer med kvalitetsdele med PRÆCIS samme salgsspecifikationer (altså ting som: quadcore processor, 8gb ram osv osv...) så scorer de under halvt så mange point i benchmarks, og det er altså noget man TYDELIGT kan mærke... samtidigt er en hjemmebygget tilsvarende maskine typisk ikke mere end en tusse dyrere, og vil helt sikker spare dig for en masse aggressioner senere i dit liv.

og det er klart det samme med bærbare kvalitetsmærker imod discount... discount kan bare ikke betale sig i længden. og er heller ikke sunde for jeres helbred, da lort der ikke virker er stressende. sådan er det bare... BASTA!!!!

Folk med gode erfaringer omkring mærker som medion eller billige modeller af mærker som packard bell og hp er enten fucking heldige eller også aner de ikke hvad fanden de snakker om...!!!
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis