Output solcelleanlæg

Hej Folkens,

Hvor meget output har i på jeres anlæg for tiden? hvad havde i f.eks hele december måned?
er interesseret for at se om der er stor forskel på anlæggene
Hej Folkens, Hvor meget output har i på jeres... Vis hele indlægget
74 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg nåede 6.260 i indeværende kalenderår, hvilket fornøjer mig ganske meget.
Vi har så 6-700 i overskud, til afregning til 60 ører. Så Hustru tørrer skiveskårne æbler i ovnene til den store guldmedalje for at bruge mest mulig af "vores egen" strøm!
Det har så også været et ualmindeligt meget solrigt år på disse kanter, så jeg tør ikke rigtig håbe på et tilsvarende godt resultat næste år.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 31 dec 2013 14:40

Vi har så 6-700 i overskud, til afregning til 60 ører.
Ja, en hel guldgrube - 700 kWh a kr. 0,60 = kr. 420 - og når så skattefar har været der er der til en god bøf og en flaske rødvin til dig og fruen tilbage

Jeg skal beskattes af hele min produktion - men også kun af kr. 0,60/ kWh - fordi jeg bruger regnskabsmetoden m.h.t. afskrivninger.

EDIT: Nul skat - du har et bundfradrag på kr. 7.000,- hvis du bruger skemametoden.
Så bøffen og rødvinen kan blive topklasse



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Meget imod min vilje, har Hustru valgt at bruge afskrivningsmodellen.
Jeg gruer for, hvilke repressalier og chikaneri vi i den anledning bliver udsat for. 

Men netop pga den lille Kw pris så bruger vi løs af el i disse sidste timer af 2013.

Med venlig hilsen
ktm

 

Rolig

Det lyder som om du er fornuftigt gift - afskrivningsmodellen giver en væsentlig hurtigere tilbagebetalingstid.

Regningen kommer så når anlægget er fuldt afskrevet - men stadigt skal betale skat af produktionen - dog meget lidt - du kan til gengæld trække f.eks vedligehold i form af regelmæssig afrensning fra

Godt nytår.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Jonas E. på 03 feb 2014 11:56
Hvad siger jeres resultat for Januar?

Ikke ret meget - 35 kWh - 5,8 kWh/inst. kW - begrundet i de forhold beskrevet længere oppe:

 " Og kommunens høje træer mod syd der begrænser produktionen i vintermånederne betragteligt - heldigvis de solfattigste måneder."

Så dec., jan. og til dels feb. er der ikke meget sollys på mine.

Mit bliver først normalt når solen kommer lidt højere op - i marts.

I de 3 første dage af feb. har jeg produceret næsten det halve af hele januar ( 16 kWh )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 31 dec 2013 17:21
Rolig

Det lyder som om du er fornuftigt gift - afskrivningsmodellen giver en væsentlig hurtigere tilbagebetalingstid.

Regningen kommer så når anlægget er fuldt afskrevet - men stadigt skal betale skat af produktionen - dog meget lidt - du kan til gengæld trække f.eks vedligehold i form af regelmæssig afrensning fra

Godt nytår.

Hvad så, hvis man sælger hytten en skønne dag, hvis den overhovedet kommer?
Hvem sætter værdien af indvunden, tidligere afskrivning?
Lad mig gætte på, at det bliver Skat's suveræne afgørelse og næppe til ugunst for dem,
Der vil så ikke være andet at gøre, end at pille lortet ned og skrotte det rent fysisk med dokumentation osv.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Jonas E. på 03 feb 2014 11:56
Hvad siger jeres resultat for Januar?

44 kWh!  
Men allerede 24 i februar

Med venlig hilsen
ktm

 

En utrolig mørk december og januar, det er vel blevet til en ca. 25 kw ialt på et anlæg på 5200kw installeret effekt.

Iøvrigt kan jeg se min exendis gridfit inverter producerer mere i gråvejr end min Delta G4. Det er pusigt for delta købte exendis og byggede videre på deres invertrere.

Kære sol, send flere fotoner nu tak

Jeg kombinerer elbil og solceller, det giver en god transport løsning

http://techmind.dk/elbil/
http://techmind.dk/nettilsluttet-solcelleanlaeg/

Hej
233.529 KWh er det blevet til i år, de 60.5 KWh i januar.
det skal nok blive godt, tror på en sommer med megen sol

 
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis