Kan dette komfur tilsluttes uden stærk strøm?

Hej alle!

Jeg overvejer i øjeblikket at købe følgene komfur:

http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/komfur/EKC6051BOX/electrolux-inspiration-komfur-ekc6051box

Dog har jeg ikke stærk strøm i huset (jeg har kun 230V m. 13 A). Er det overhovedet muligt for mig at få det tilsluttet?

På forhånd tak!
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvasd med at spoerge elgiganten, der saa maa garantere at du kan hvis de vil saelge det til dig.
Men da du kun har 230V og 13A er den maksimale effekt 230*13 = 2900W
I de generelle specifikationer paa komfuret staar der at den maksimale effekt er 10500W saa du har i hvertfald ikke nok effekt til at have alt taendt paa en gang. og et komfur hvor man kun kan taende en kogeplade af gangen er ikke det bedste naar der skal laves mad.
Et andet spoergsmaal er saa hvilken spaending komfuret er lavet til og det fremgaar ikke af deres specifikationer.

Karsten
Hej alle - mange tak for svarene :-)

Nu spørger jeg netop fordi jeg ikke har forstand på el, men kan man få flere ampere end 13 (fx 3x 16, som du nævner Jens) uden at skulle grave nye kabler ind til huset? Jeg har ikke noget imod at få fat i en elektriker, der kan hjælpe med den slags, så længe, der ikke skal graves noget op.

Mit relæ ser ud på følgende måde:
http://imgdrp.com/lofi

/Christian
Er du helt sikker på, at der ikke er ført kraft, altså 3 faser ind i dit hus, men at det blot ikke er tilsluttet?
Jeg ville helt bestemt ikke tilslutte et komfur til den beskedne installation, slet ikke.
Kig du hellere på et gaskomfur.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af EISOE på 12 jan 2013 08:18
Du skal have elektrikeren på besøg. Måske har du allerede 3 faser ind - måske 2.

Måske er stikledningen og forsikringen for svag til at du kan tilslutte yderligere 3x16 A - men det kan elektrikeren fortælle dig.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Ja for at få fornøjelse af komfuret, skal du have sat en 3 x 16 ampere gruppe op, måske du kan klare dig med en 2 x 16 ampere, hvis der kun er to faser ført frem.

Men som nævnt længere oppe i tråden, det kan din elektrikker svare på, du kan jo kontante den lokale elektrikker, og få et tilbud på at få opsat et komfurstik.

mvh jens
Hej igen - mange tak for vejledning :-)!

Kan man på nogen måde "se" om der er lagt kraft ind på en relativ let måde?
Ja hvis der går 3 ledninger ind på dit hpfi relæ (fejlstrømsrelæ så har du tre faser inde, med stor sikkerhed....

mvh jens
Skrevet af je__ns på 12 jan 2013 12:57
Ja hvis der går 3 ledninger ind på dit hpfi relæ (fejlstrømsrelæ så har du tre faser inde, med stor sikkerhed....

mvh jens

4 - der skal også være en nulleder

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 12 jan 2013 12:59

4 - der skal også være en nulleder

Ja selvfølgelig

mvh jens
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis