Cellutexplader ulovlige hvornår??

  
  Jeg har tidligere fået stor hjælp i dette forum, så prøver lige igen

  Vi har købt et hus der i 1964/65 har fået opsat Cellutexplader på ca. 25 m2 ydervæg.
  Både på forsiden (under skumtapet) og bagsiden af disse plader var der  massiv skimmelvækst og det samme gjorde sig gældende på selve ydervæggen  

  Dette blev anmeldt til Ejerskifteforsikringen, som afviser at dække skaden under henvisning til at Cellutexplader ikke var ulovlige at opsætte i 1964. Forsikringen oplyser i den forbindelse at Cellutexplader først blev ulovlige at bruge i 1969, hvilket måske nok er rigtigt, men Forsikringen kan (vil?) ikke henvise til et sted i lovgivningen hvor dette fremgår klart og tydeligt Jeg har, fordi jeg ikke er enig med dem, uden held prøvet at Google mig frem til et entydigt svar!!

  Jeg mener at de allerede da det første bygningsreglement kom i 1961, var ulovlige at opsætte idet det klart og tydeligt fremgår af dette reglement at:  I enfamilieshuse kan vægge udføres med overflader der i brandmæssig henseende ikke er ringere end høvlet træ.  

  Er der nogen der kan hjælpe??

  Hilsen Jeanni
Jeg har tidligere fået stor hjælp i dette forum... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen :-)

Jeg laver en opdatering vedr. profilbrædderne om et par timer og så sender jeg en mail til dig (håber det er ok) for det du skriver  vil jeg gerne høre lidt nærmere om!! Min byggesagkyndige og jeg bokser stadig med Topdanmark mht. netop  15 mm. profilbrædder

Hilsen

Jeanni
Gammelt indlæg, men jeg kan ikke finde den i ankenævnet, så forhåbentligt har TopDanmark indset at de har en møgsag. Tryg tabte en lignende sag i august 2013. For mig at se, hander sagen overhoved ikke om hvorvidt Cellutex var lovligt eller ej på etableringstidspunktet - Så har alle forsikringsselskaber jo et fall-back argument på ALLE typer af ejerskiftersager - fra kloakering, elarbejde, isolering, tag etc. eller vendt om - påstanden er jo at ejerskifteforsikring kun dækker ulovligt byggeri - det giver ingen mening. Ejerskifteforsikring skal dække det der var ulovligt på opførelsestidspunktet eller en konstateret skade. Det her handler jo om en skade. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også