hjælp...! vand i sandwich konstuktion

Hej og godt nytår.... 

Er der nogle der kan hjælpe mig med råd til hvad jeg gøre ved vand i sandwich...
Træet er okay men driv hamrene vådt, jeg har skåret en lille inspektion firkant ud af glasfiberen og når man trykker på træet drypper vandet ud af træet, træet er ikke rådnet men hvordan får jeg repareret det...

skal jeg bore en masse små huller indvendigt fra, og lade det være ved det...?
eller skærer nogle striber med vinkelsliberen...?
eller noget helt tredje..?
eller er der ingen anden udvej end at skære det fri og skifte lortet...?

ser frem til at høre jeres erfaringer...!
ps det er en glasfiber båd, skaden er  imellem dæk og dørk... tror jeg da nok at det hedder...
Hej og godt nytår....  Er der nogle der kan... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der er meget vand i, god pointe med frost....

Jeg har besluttet at udskifte alt det jeg  kan komme til, så må jeg tage beskik på det, når jeg når så langt. Største delen af dækket går ind under mahogni apteringen, jeg tror ikke det overlever at blive skilt ad, så skal der også ny aptering til... og en masse arb.timer...
men man kan også være heldig at det ikke har spredt sig mere end til det, men som jeg kender vand så er det alle vegne... men kanon man lige kan drøfte det med andre, tak for alles hjælp...
så er det bare igang med vinkelsliber og multicutter...
Hej Heep

I en sandwich-konstruktion, hvor der er beslag og stor belastning, vil det være bedst at der under (og 10 cm rundt om) beslaget er hårdt mellem-materiale; spartelmasse eller andet hårdt materiale, der ikke kan klemmes sammen (og heller ikke suge vand)

Den bedste måde at lave reparationen på, vil være at du erstatter balsa-fyldet med en passende hård spartelmasse under beslaget.

Så kan du spænde beslaget uden at der er noget der bliver mast sammen.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også