Loftisolering og nu skimmelsvamp

For 1,5 måned siden fik jeg isoleret i etageadskillelsen med papiruld til mit uudnyttet loft. Der blev ikke sat dampspærre op da det jo var papiruld. Jeg tog billeder at hele undertaget og nu når jeg sammenligner kan jeg se at der er opstået en del svamp på undertaget over vores badeværelse. Vi lufter altid grundigt ud efter bad. Røret som går op igennem taget er faldstammen.

Kan jeg pådrage isolerings-firmaet at udbedre skaden? Jeg går ud fra at der som minimum 
skal installeres dampspærre i loftet af badeværelset. Eller hvad? Jeg har ikke kontaktet firmaet endnu, for jeg vil gerne vide hvordan sådan noget normalt håndteres.


For 1,5 måned siden fik jeg isoleret i... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for alle rådene. Nu får jeg snart besøg af isolerings-firmaet. Skal nok svare med både løsning og resultat.
Så fandt jeg løsningen.

Først pakkede jeg røret ind i dampspærre med det løste ingenting, så den var ikke utæt.

Hullet op igennem taget var større end røret selv så her var der fri passage til luft ude fra. Dette tænkte jeg først var en god ting. Men så kom jeg til at tænke at den varme fugtigt luft fra rørets udmunding jo ville følge med her (når vinden blæser den "forkerte" vej). Jeg har tætnet med silikonefuge og nu 3 uger efter er alt Okay.




Fedt med en opfølgning !!!!
Ja, silikone er en god ting.

Det er det der holder dansk byggeri sammen! :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis