skift af windows pogram

hej er der nogen der kan hjælpe mig .
jeg har en bærbar compaq pc og den er født /købt med windows 7 men min datter vil gerne have windows xp på den, kan det lade sig gøre ??????
og hvordan gør jeg lige det da jeg ikke har så meget forstand på det, så hvis der var en meget venlig sjæl derude der kunne gejde mig til hvordan jeg gør (skal det gamle pogram slettes først??)   Med Venlig hilsen  Poul
hej er der nogen der kan hjælpe mig . jeg har en... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dont do it :-) Du får mere bøvl end gavn!

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
Skrevet af Asger-P på 16 jan 2013 18:08
Det er ikke korrekt! 
Jeg har en XP test maskine med 4 SATA diske i og det kører upåklageligt, og jeg gjorde ikke noget med en flobby da jeg installerede, for den har ingen flobby, der er heller ingen IDE diske i den.

   
 OK, når du siger det er det selvfølgelig rigtigt, men jeg har aldrig set XP der understøttede SATA, og har heller ikke fundet omtale af det.
Er din CD en original, eller en brændt?
Hvis den er brændt kan det være en modificeret som omtalt i det link jeg medsendte.
Det kan også være at dit bundkort er en model med firmware der kan håndtere SATA.
http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Host_Controller_Interface 



Skrevet af akselj på 16 jan 2013 21:42
 OK, når du siger det er det selvfølgelig rigtigt, men jeg har aldrig set XP der understøttede SATA, og har heller ikke fundet omtale af det.
Er din CD en original, eller en brændt?
Hvis den er brændt kan det være en modificeret som omtalt i det link jeg medsendte.
Det kan også være at dit bundkort er en model med firmware der kan håndtere SATA.
http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Host_Controller_Interface 




Hvis bundkortet ikke kan håndtere SATA, så bliver man nødt til at finde en ekstern SATA kontroller. Men lige meget hvilken løsning man vælger, så supporter Windows XP fint SATA.
Dog skal det siges, som akselj siger, at en orginal windows CD ikke indeholder SATA driverne. Dog er det ikke unormalt, at OEM CDer (d.v.s. CDer der følger med en ny PC) indeholder sata drivere til lige den model.

Alternativt kan man lave en "slipstreamed CD" med sata driverne, men det bliver en del mere teknisk end dette forum plejer at være

Skrevet af akselj på 16 jan 2013 21:42 

OK, når du siger det er det selvfølgelig rigtigt, men jeg har aldrig set XP der understøttede SATA, og har heller ikke fundet omtale af det.

Jeg citerer her fra det link som du selv leverede:
Installing Windows XP on a Serial ATA hard drive is not an easy task, because the system does not recognize SATA drivers at startup. Windows XP Pro SP2 fares a little better with SATA drivers, but here is what can be done in cases where the driver is not recognized.
citat slut.

Læg mærke til at en windows XP Pro SP2 cd (den jeg har) klarer det bedre, så jeg har nok bare været heldig, at det virkede i første hug.


Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis