skift af windows pogram

hej er der nogen der kan hjælpe mig .
jeg har en bærbar compaq pc og den er født /købt med windows 7 men min datter vil gerne have windows xp på den, kan det lade sig gøre ??????
og hvordan gør jeg lige det da jeg ikke har så meget forstand på det, så hvis der var en meget venlig sjæl derude der kunne gejde mig til hvordan jeg gør (skal det gamle pogram slettes først??)   Med Venlig hilsen  Poul
hej er der nogen der kan hjælpe mig . jeg har en... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det er grænsefladen man synes skidt om.. kunne man jo ændre det til win xp udseende, har gjort det en gang..
søg lidt rundt på nettet
Jeg lægger mig lige ind her, - for MIN egen erfarring(det er ca. 25 år i IT brancen), siger mig at win7, - er betydeligt bedre end XP, - jeg har gennem længere tid installeret Win7 på "gamle" computere, og fundet at disse "gamle" computere fik nyt liv.

MIT råd er derfor, som andre også siger, - geninstaller Win7, og spørg Bill Gates om hvordan du får den til at ligne XP, - hvis det er DET der er "problemet"....

Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
når windows xp skal kom på nettet skal du huske service pack 3 installert.
og google crome.!

og windows 8 er på gaden. i øjeblikket.!
Så vidt jeg ved, er XP heller ikke suported mere at Microsoft, så ville også mene det er en dum ide af nedgradere. Men den kan sagtens lade sig gøre :-)

Sebastian R.
http://soundmaster.dk/
Skrevet af Illisher på 15 dec 2012 18:21
Tvivler på der kommer programmer i den nærmeste fremtid som kun kan kører på win7+ og ikke en XP.
De er der allerede, ikke store væsentlige programmer, men mindre programmer som gør brug af nogle af de ny features i Win7 og nu hvor Mikey soft ikke længere supporterer XP så bliver der flere og flere der ikke gider bøvlet med at få programmerne til at være bagudkompatible.

Til Poul, brug din kræfter på at få din datter til at acceptere windows7, 7 er efter min mening langt bedre end XP og jeg syntes endda rigtigt godt om XP.
Jeg er enig med dem der siger at du nemt kan få problemer med at finde drivere til din nye maskine, specielt når den er født med windows 7 preinstalleret.
Når en maskine er født med et bestemt operativ system, så kan producenten købe nogle dele billigere fordi underleverandøren ikke behøver at lave drivere til andre operativ systemer.

Så inden du går i gang skal du mindst undersøge om alle drivere kan fåes og du skal også sikre dig at du kan reinstallere windows 7 hvis pc ikke kører ordentlig når du er færdig.

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
HELT ENIG med Asger-P

Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
Hvis du vil installere XP på en nyere PC vil du løbe ind i et problem allerede ved installationen, XP kan ikke finde harddisken, XP understøtter ikke SATA som har været den mest almindelige harddisktype i mindst 5 år. ATA diske kan købes, men er uforholdsmæssigt dyre og med lille kapacitet., jeg har ikke set dem over 300 GB

Det klarede man tidligere ved at lave en floppy med SATA drivere og starte installationen med den i drevet (jeg kan ikke huske hvordan, kun at det var besværligt) men hvor finder man en nyere PC med floppydrev?
Det kan også gøres ved at lave en ny XP-installations CD med driverne, men det er ikke for begyndere, men her er en beskrivelse:
http://en.kioskea.net/faq/2544-installing-windows-xp-on-a-sata-hard-drive

Da XP er et forældet operativsystem som ikke understøttes er det meget mindre sikkert end 7 som hele tiden opgraderes.

hej alle
Jeg har langt om længe fået overtalt min datter til at vi geninstaler vin 7 og fungerer ferfegt nu
Tusinde tak for hjælpen til alle Hilsen poul
Skrevet af akselj på 16 jan 2013 15:50
Hvis du vil installere XP på en nyere PC vil du løbe ind i et problem allerede ved installationen, XP kan ikke finde harddisken, XP understøtter ikke SATA

Det er ikke korekt!
Jeg har en XP test maskine med 4 SATA diske i og det kører upåklageligt, og jeg gjorde ikke noget med en flobby da jeg installerede, for den har ingen flobby, der er heller ingen IDE diske i den. 

Venlig hilsen     
Asger-P
TømrerenTrædrejerenKlejnsmeden, og Programmøren
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis