Hej Lopus,
jeg kan ikke anbefale hverken fabrik, tømrer eller produkt. Der er mange detaljer i sagen, men..
Efter at have spildt et år med byggeriets ankenævn (der fandt fejl og mangler), og deres useriøse håndtering i form af bl.a. inhabil syn & skøn, blev jeg stævnet for at tilbageholde kr.37.000 ud af de kr 153.000 tilbud beløb sig til.
Sagen blev af tømrer bragt for retten i Odense (efter trussel med inkasso), med STM som trejdepart. Så blev det et nyt syn og skøn, som blev lavet. Efter den blev tømre og STM meget stille og udsatte sagen bl.a.. pga. manglende dokumentation.. jeg tænker der var en livlig dialog mellem STM og tømre.
Dagen før jeg skulle møde i retten, blev sagen trukket tilbage
-o-
Som termografi og syn & skøn påviste, er der den dag i dag problemer med konstruktionen og lister. Jeg håber at finde tiden til at finde løsning på problemerne.
3-lags glas virker perfekt, ikke et ondt om det.
En anden tømrer har forsøgt at udbedre fejl uden det store held. (mod ekstra omkostning for mig)
Dertil advokat omkostninger til mig +50.000,-
Tænker tømrer har haft store omkostninger til advokater osv.. og bemærkede hvordan STM ejer og direktør opførte sig over for mig som kunde og tømrer som samarbejdspartner.
STM's "service mand" ankom pludselig en dag uden forudgående aftale, for at skifte en sparkeplade. Ved nærmere undersøgelse viste det sig at den model jeg har er udgået (det er en helt plan 4 kantet plade med 5-6 huller).. der fik jeg nok, og bad ham forsvinde.
Andre har kontaktet mig omkring problemer med STM på baggrund af denne tråd, så jeg ved mere end jeg skriver. (Jeg bad faktisk lav-det-selv slette tråden, fordi sagen har fyldt meget økonomisk og på andre område, men det gør de ikke)
Jeg stoler ikke på STM og har ikke den store tillid til danske producenter mere.. og har bl.a. bemærket Krone Vinduet sælger en konstruktion der ligner Tinium 2020 til forveksling.
Det ikke kun vinduer der er rådne.