STM Vinduer Tinium 2020 Træ/Alu erfaringer

Hej,

jeg søger andre som har købt STM Vinduer Tinium 2020.

Jeg har købt og fået monteret disse vinduer og dører men er meget skuffet over kvalitet, overflade og finish på alle elementer.

9 ens vinduer, 1 vindues parti og 4 forskellige dører.

..et par Billeder fra aflevering

- Jeg har så dertil været uheldig med den Tømrer & Byggevirksomhed som har leveret/monteret. Den dårlige montering skyldes ikke STM Vinduer A/S

- Har senest haft privat Syn & Skøn til at lave en vurdering som bekræfter fejl og mangler

Derfor hører jeg gerne fra andre i samme situation.

Hilsen

Ole
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej, jeg søger andre som har købt STM Vinduer... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil tro at det er 5 år siden vi fik skiftet døre og vinduer ud i hele hytten. Det blev STM Tinium 2020 træ-alu med 3 lag glas. Der har intet været at komme efter over for fabrikken, men den tømrer der monterede - ja han kunne da trække ned på helhedsoplevelsen. F.eks. blev fugeskum ikke holdt frostfrit, med hvad deraf følger.

Vi har tidligere købt vinduer fra Velfac - ja ville have det bedste. Nu ved jeg godt at Velfac senere har ændret på deres konstruktion, men det køb har vi fortrudt.

Jeg vil helt sikkert anbefale STM.

Søren O

Hej Lopus,

jeg kan ikke anbefale hverken fabrik, tømrer eller produkt. Der er mange detaljer i sagen, men..

Efter at have spildt et år med byggeriets ankenævn (der fandt fejl og mangler), og deres useriøse håndtering i form af bl.a. inhabil syn & skøn, blev jeg stævnet for at tilbageholde kr.37.000 ud af de kr 153.000 tilbud beløb sig til.

Sagen blev af tømrer bragt for retten i Odense (efter trussel med inkasso), med STM som trejdepart. Så blev det et nyt syn og skøn, som blev lavet. Efter den blev tømre og STM meget stille og udsatte sagen bl.a.. pga. manglende dokumentation.. jeg tænker der var en livlig dialog mellem STM og tømre.

Dagen før jeg skulle møde i retten, blev sagen trukket tilbage

-o-

Som termografi og syn & skøn påviste, er der den dag i dag problemer med konstruktionen og lister. Jeg håber at finde tiden til at finde løsning på problemerne.

3-lags glas virker perfekt, ikke et ondt om det.

En anden tømrer har forsøgt at udbedre fejl uden det store held. (mod ekstra omkostning for mig)

Dertil advokat omkostninger til mig +50.000,- 

Tænker tømrer har haft store omkostninger til advokater osv..  og bemærkede hvordan STM ejer og direktør opførte sig over for mig som kunde og tømrer som samarbejdspartner. 

STM's "service mand" ankom pludselig en dag uden forudgående aftale, for at skifte en sparkeplade. Ved nærmere undersøgelse viste det sig at den model jeg har er udgået (det er en helt plan 4 kantet plade med 5-6 huller).. der fik jeg nok, og bad ham forsvinde. 

Andre har kontaktet mig omkring problemer med STM på baggrund af denne tråd, så jeg ved mere end jeg skriver. (Jeg bad faktisk lav-det-selv slette tråden, fordi sagen har fyldt meget økonomisk og på andre område, men det gør de ikke)

Jeg stoler ikke på STM og har ikke den store tillid til danske producenter mere.. og har bl.a. bemærket Krone Vinduet sælger en konstruktion der ligner Tinium 2020 til forveksling.

Det ikke kun vinduer der er rådne.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også