Lav selv snekæder til traktor?

Hejsa alle

Nååh så kom den første rigtige sne i år = vi har 300M privatvej med 50cm sne i driver :/ Nu kan vi så vælge at holde bilerne oppe for enden og gå de 600m vej ned til vores huse, eller prøve at rydde sneen

Nå men vi prøvede igår, og jeg har en gammel Deutz med frontlæsser, hvilket jo er fint, men det har jo tøet og frosset, så under sneen er der is :/ = en traktor der sætter sig fast hver 5. minut

Nå Men hvad er fremgangs metoden her? Er der nogen der har prøvet at lave deres egne snekæder til en traktor? Jeg tænker at man kan lave det med nogle kæder, og nogle øskner.. Burde det ikke være muligt?

Erfaringer modtages med kyshånd, gider sq ikke gå ned til mit hus de næste mange mdr

Mvh
Morten

Mvh

Morten

Hejsa alle Nååh så kom den første rigtige sne... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af grandoldman på 13 dec 2012 16:24
Hvis dæktrykket skal være lavt så bemærk lige om "gummibladene" i mønstret bliver trykket ind.. For så bliver det jo kun værre.
Hvis den kan kører på toppen af mønstret vil vægten pr cm2 være meget højre.

den del er vi over hvis du læser inlæggene igennem, vi mangler egentlig bare en invitation til indvielse af de snekæder hæhæ

facaderenser 

mvh
Niels

Hej Igen Juel..
Lige en skør ide til hvad du MÅSKE og kan bruge til sne kaster.
Du kan være heldig og finde en halm strømaskine. Den har en stor roterende plade med modhager der kaster halmen ud af en tud der oftest kan drejes og ændres elektronisk og på nogen kan du vælge imellem 2 snegle. Der sidder så også 2 valser inden den store plade. De kan være med til og styre sneen ind i maskinen og sørger for at du ikke bare kommer til og skubbe sneen foran dig. Men det skal være en liftophængt model og ikke en bugseret. Der skærer du så bare slisken af hvor ballen normalt ligger på. Den er typisk lidt smallere end din traktor (omkring 1,30 m) Men så er det bare og lave en plov i begge sider der skubber sneen ind i maskinen så den er samme bredde som din traktor. MEN den er for det første utrolig svær og skaffe til rimelige penge. Så du skal vist være MEGET heldig. OG jeg er lidt i tvivl om den bare vil kvæle din traktor så du alligevel ikke får flyttet noget sne. Men den har også en højde på omkring de 120 så den ville nok bestemt være det bedste bud. Men pas nu på.. En sådan maskine har sendt mig en tur forbi skadestuen med ambulance en gang selvom lortet var slukket. Så pas på.

Hilsen Brian.
Hey Brian

Uff ja de er sq dyre de strømaskiner, så kan jeg lige så godt købe en rigtig sneslynge

Og til bobenontot, så ja det er lige hvad jeg har gjort: 
 https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.....jpg 
  
15m kæde pr hjul til 300 spir i haraldnyborg.


Mvh

Morten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis