Vinter - Skal vi lege Bådnavne

Hej - Lad os lege bådnavne - Der er jo længe til sommer.

Det er jo dælme en kold tid vi - vi må finde på noget nyt, jeg vil foreslå at vi leger "bådnavne".

Hvem kender nogen sjove bådnavne???
- - - jeg kan lægge ud med billeder af nogen fine håndmalede og lidt søde navne.




Humør ligger på Arresø - fredet og smukt sted. Lille havn og lidt både hist og her - inclusive denne Humør.





2 Røde: Det var så Røe Orm fra Korshavn og en anden Røde Orm - hvor var det nu den lå, det kan jeg ikke huske lige nu.



Super Karla præsenterer jo sig selv.



Langø er ved Nakskov Fjord



Og den sidste jeg har hér er "Dybet" - meget smukt håndmalet bådnavn, på en meget beskeden båd.

Ja disse billeder fortæller jo lidt om, at uanset hvor lille båd man har, så er bådens navn det vigtigste - og folk bruger rigtig meget tid på fint håndmalet navn.

Er der nogen af jer andre, der har noget ?

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
Hej - Lad os lege bådnavne - Der er jo længe til... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og så på en Dyreborg jolle

Også Godt nyt H År herfra. Især til dem der intet har
Hm - ja det lyder bekendt.

Den lå i Svendborg havn for nogen få år siden - ved værft - såvidt jeg husker.

--- Ja et ret udtryksfuldt navn.

To ulykker kommer sjældent alene.
De bedste navne jeg lige husker er et par kapsejladsbåde.
Jeg tænker på "Konk Kurs" og "Bankerotten"
Jeg ved ikke om de stadig eksisterer? Men navnene siger lidt om hvordan det føles at sejle kapsejlads.

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
Broskraberen og Buksesnedkeren er samme båd
Jeg kørte forbi havnen og så en lille fiskerbåd der hed "Båden" ... efter den havde han en jolle i en snor, som hed: "Lil-bit-båd"

Har også set et skib med ordene: På gyngende grund, skrevet på siden...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af hasseltoft på 27 jan 2013 11:01
Broskraberen og Buksesnedkeren er samme båd

Det var jeg ikke klar over, men det var en af mine bekendte der på et tidspunkt havde den. På det tidspunkt havde jeg selv en 20 fods Katamaran der let løb omkring de 15-17 knob. Da min bekendte Christian så sendte mig et brev om at han havde været på en tur hvor loggen viste 17 knob, sendte jeg ham bare et telegram ( Det var længe før en PC blev hvermands eje ) med ordlyden: Send omgående log til reperation.
Jeg hørte intet fra ham i over et år, så da jeg mødte ham på en bådmesse, måtte jeg da lige høre hvad der var galt ? Ja der havde jeg godt nok lige sparket stolen væk under ham !
Sidste sommer så jeg "Svigermor" i Kastrup eller Dragør havn som jeg husker. Hun var en halvgammel motorsejler, der i udpræget grad bar præg af behov for en kærlig hånd.
Der var ingen på skibet til at forklare navnet, men så er man jo også fri til at gøre sig sine egne forestillinger.
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis