Vinter - Skal vi lege Bådnavne

Hej - Lad os lege bådnavne - Der er jo længe til sommer.

Det er jo dælme en kold tid vi - vi må finde på noget nyt, jeg vil foreslå at vi leger "bådnavne".

Hvem kender nogen sjove bådnavne???
- - - jeg kan lægge ud med billeder af nogen fine håndmalede og lidt søde navne.




Humør ligger på Arresø - fredet og smukt sted. Lille havn og lidt både hist og her - inclusive denne Humør.





2 Røde: Det var så Røe Orm fra Korshavn og en anden Røde Orm - hvor var det nu den lå, det kan jeg ikke huske lige nu.



Super Karla præsenterer jo sig selv.



Langø er ved Nakskov Fjord



Og den sidste jeg har hér er "Dybet" - meget smukt håndmalet bådnavn, på en meget beskeden båd.

Ja disse billeder fortæller jo lidt om, at uanset hvor lille båd man har, så er bådens navn det vigtigste - og folk bruger rigtig meget tid på fint håndmalet navn.

Er der nogen af jer andre, der har noget ?

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
Hej - Lad os lege bådnavne - Der er jo længe til... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
For en del år siden var der i Grenaa et par H-både med navnene "Whisky" og "Cognac". Så kom der en 3. H-båd til og den fik navnet "Promillen". Det er god humor.
tja jeg har da et lidt spøjst navn, og tilmed på min egen båd "Nerita"
hvis man googler det er det navnet på en snegl, og det er et rent tilfælde, for sentimental som jeg nu er, så er navnet på båden sat sammen at nogle navne på personer der har haft en væsenlig betydning i mit liv :-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det er nok som min Brors båd, der hedder Jawick der kommer af børnenes navne, Janne og Wickie
Tja min ny erhvervede båd kom i foråret så til at hedde : MaLiMa Som er en sammen sætning af mine ungers navne , Maria,Line og Mathias God Sne søndag til jer alle

Tim  
 
Hej
Vi har en båd  her i havnen (Italien) der hedder Mamma non voglie (mor vil ikke) og en der hedder Gamba di legno (træbenet)selv om det er en plastik øse.
Dejligt med lidt maritim snak midt i vinteren.

 

Annonce
PS.min søster og svoger havde en mini robåd de kaldte: Queen Mary.

 

hej ja min båd heder magen det har den gjord i 125 år men den sejler som en gumpe tung gås
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Du mener vel Mågen René, at den sejler som en gumbe tung Gås kan kun skyldes styrmanden
Bare hæld noget mere klud på
Ja - der lå også et stykke tid en camouflagemalet skydepram på havnen - med det ret imposante navn :

BISMARCK II

Man kan nemt få lidt storhedsvanvid :-)

MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
Hej lige sidste udkald i 2012

- et sjovt navn fra Faaborg Havn:



God Nyt Hår - A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis