Er du på Facebook så "like" Sejlere mod lystbådeafgift

Bare lige en lille påmindelse

Hvis du er på Facebook så find denne gruppe
"Sejlere mod lystbådeafgift"

Og giv dit besyv med.. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skulle en sådan komme, hvilket jeg tvivler stærkt på. Vil jeg under ingen omstændighedder betale !
Øhh du betaler nu via din forsikring og nu skal den stige fordi staten mangler penge..

Svendborg

Nu er det jo kun på kaskodele af en forsikring, der bliver belastet af en evt. forhøjet afgift.

En ansvarsforsikring er ikke lovpligtig, men alle bør dog have en sådan - med mindre man har en masse penge på kistebunden, så man kan betale for de skader man evt. forvolder ved uheld eller hvis båden vælter i stativ.

Så enhver bådejer med respekt for sig selv har en ansvarsforsikring.

Hvis ikke banken kræver en kasko er det jo smag og behag om man selv vil dække omkostningerne på skader på egen båd eller forsikre sig ud af det.
Ansvarsforsikringen er ikke noget værd.. Den kan ikke sammenlignes med en ansvarsforsikring på en bil.

Afgiften som forhøjes er fremført på en usandt grundlag.

Hvornår skal vi betale afgift pr. meter flagstang, fordi de bremser vinden til vindmøllerne.

Eller pr ikke slået græsplæne, fordi de skal bruge dit græs på genbrugspladsen til til at lave muld... 

Vi skal også have et fradrag på 3 nys pr dag. Nyser du mere end det, skal du betalt afgift på det grundlag at du kan smitte andre og derfor vil du være direkte årsag til at sygedagpengesystemet belastes.. 

Svendborg

Annonce
gom.
En ansvarsforsikring på båd dækker skade du forvolder på andre både herunder skader hvis din båd vælter og rammer andre både - sådan er det - derfor skal man - i respekt for andre - have en ansvarsforsikring på sin båd. At det ikke er lovpligtoig som ved bil kan jo undre en.

Jeg er iøvrigt enig i at afgiften på kasko er skudt helt ved siden af og den bliver forhåbentlig ikke aktuel.
Så er det da godt at jeg endnu ikke har forvoldt skade på andres både i de efter hånden 40 år jeg har sejlet.
Er det ikke en miljøafgift?
I så fald betyder det jo ikke noget.
Hvad betaler man ikke med glæde, når det er til gavn for miljøet?

Med venlig hilsen
ktm

Hvis din nabobåd vælter på pladsen er det yderst sjældent at hans forsikring dækker din båds skader.
Forsikringen vil afgøre om det er direkte naboens ansvar om båden er væltet. Kan du ikke påvise at den er væltet og naboen har et direkte ansvar så dækker den ikke. og det er sådan i mere end 9 ud af 10 tilfælde.
Det eneste der dækker er din egen ansvarsforsikring.

Der har lige kørt flere artikler i bådebladene om emnet.

Svendborg

Skrevet af ktm på 03 dec 2012 02:55
Er det ikke en miljøafgift?
I så fald betyder det jo ikke noget.
Hvad betaler man ikke med glæde, når det er til gavn for miljøet?
Jo ser du Ktm, vi kalder det bare miljø afgift, selv om det bare er endnu en skjult skatte forhøjelse.
Hvad forstand har bønder på agurkesalt, de tror det er græs og æder det.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis