Er du på Facebook så "like" Sejlere mod lystbådeafgift

Bare lige en lille påmindelse

Hvis du er på Facebook så find denne gruppe
"Sejlere mod lystbådeafgift"

Og giv dit besyv med.. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Bare lige en lille påmindelse Hvis du er på... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mig bekendt er begrundelsen at den skal dække omkostningerne til bl.a. søredning herunder Lyngby Radio og at det er brugerene af denne ydelse der skal betale. Det kan man vel egentlig ikke sige så meget til. Problemet er jo blot at de der primært belaster ordningen er surfere, kano og kajak folket - og de er fritaget for afgiften.
Desuden viser beregninger at der med den nuværende afgift kommer flere penge ind på kontoen end det rent faktisk koster at drive ordningen - så en 34 % stigning er bestemt ikke rimelig.

Håndværker : Jeg har såmænd heller ikke sejlet ind i nogen - men hvad har det med sagen at gøre

GOM : Jeg sejler en del kapsejlads, hvor langt de fleste arrangører forlanger bevis på du har ansvar på båden - netop for at der ikke står folk tilbage med en regning de ikke kan få dækket af skadevolder.
Jeg har fulgt med i bådbladenes dækning af emnet og med alle forsikringer er det jo altid et spørgsmål om hvem / hvad der er skyld i skaden - er der en anbefaling fra bladene om ikke at have ansvarsforsikring ?
nej nej, man skal have begge dele.. ansvar og kasko.
Mange tror fejlagtigt at ansvar til både kan sidestilles med ansvar til en bil..
Det er jo ikke tilfældet..
Faktisk er det meget sjældent at ansvarsforsikringen på en båd kommer til at dække noget.
Hvis man har handlet i god tro kommer der ingen hjælp fra ansvarsforsikringen.
Hvis jeg er 100% sikker på at jeg ikke sejler ind i Ærø færgen og sænker den, så dækker min forsikring ikke hvis det sker alligevel..
Groft sagt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af Flying Leth på 03 dec 2012 09:07
Mig bekendt er begrundelsen at den skal dække omkostningerne til bl.a. søredning herunder Lyngby Radio og at det er brugerene af denne ydelse der skal betale. Det kan man vel egentlig ikke sige så meget til. Problemet er jo blot at de der primært belaster ordningen er surfere, kano og kajak folket - og de er fritaget for afgiften.
Desuden viser beregninger at der med den nuværende afgift kommer flere penge ind på kontoen end det rent faktisk koster at drive ordningen - så en 34 % stigning er bestemt ikke rimelig.

Jeg har ikke VHF bevis.. og heller ingen vhf radio.

Dem der virkelig bruger Lyngby radio er erhvervstrafikken, men de har den gratis.. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skulle du sejle ind i Ærøfærgen og sænke denne, tror jeg du bliver æremedlem af de nærmeste sejlklubber. At tænke sig at det kalder de et skib, sådan en æblekasse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis