opkrævning af told og moms??

For et par uger siden bestilte jeg en ny lader/adapter til kærestens bærebar på nettet, jeg gik ind og søgte efter modelnummeret på den lader og fandt den på en co.uk side, prisen var fin og det er en engelsk side så den er inden for eu. pakken kom i torsdags som forventet fra fedex.

Idag modtager jeg så et brev med en faktura på 259 kr, som ligner noget opkrævning for told/moms, jeg kan læse at afsender af pakken åbenbart ligger i kina og ikke england.

Hvad gør jeg nu, jeg har ingen hensigt om at betale told/moms for en pakke jeg har bestilt fra et andet EU land, er der nogen der har prøvet noget lign???
For et par uger siden bestilte jeg en ny lader... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Bai7200 på 20 nov 2012 12:47
UPS, Fedex, DHL osv gør det alle på samme måde, du får din pakke og bag efter kommer der en regning på told og moms, det er for at du ikke skal brokke dig over en lang leveringstid(postDK). Det er IKKE fedex som har gjort noget forkert, DU har kvajet dig( ja undskyld det har du altså og bliver fornærmet over at skulle betale. Det der er sket her er helt normal forretningsgang når du bruger firmaer som FEDEX UPS DHL olign. Post DK gør det vist noget anderledes der får du først en opkrævning på told og moms samt et gebyr og så får du din pakke. Behøver jeg sige at det tager sin tid.
Har du handlet via EBAY står der altid hvor tingende kommer fra, og gør der ikke kan du sende paypal efter dem og få dine penge(har prøvet det) samt giver dem en sviner som feddback.
Forstår ganske enkelt ikek at du bliver sur på FEDEX, det er en sag mellem dig og butikken, at det så er en smule ugennemskueligt at finde ud af hvor butikken er burde så også starte et par alarmklokker hos dig. Personligt har de ingen adresse på hjemmesiden handler jeg ikke hos dem.
Det er muligt du mener jeg har kvajet mig, og det kan da godt være jeg har, men derfor bruger jeg ikke fedex igen alligevel, det er deres "procedure" der gør jeg står så dårligt stillet, hvis de havde krævet told og moms betalt først, eller bare gjort mig opmærksom på der kom told og moms, så havde der intet problem været med fedex.

Nu er det første gang jeg prøver det sådan her, i fremtiden skal jeg nok kigge ordenligt efter på hjemmesider jeg bestiller fra at de rent faktisk sender fra det land jeg forventer, så meget har jeg lært.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis