opkrævning af told og moms??

For et par uger siden bestilte jeg en ny lader/adapter til kærestens bærebar på nettet, jeg gik ind og søgte efter modelnummeret på den lader og fandt den på en co.uk side, prisen var fin og det er en engelsk side så den er inden for eu. pakken kom i torsdags som forventet fra fedex.

Idag modtager jeg så et brev med en faktura på 259 kr, som ligner noget opkrævning for told/moms, jeg kan læse at afsender af pakken åbenbart ligger i kina og ikke england.

Hvad gør jeg nu, jeg har ingen hensigt om at betale told/moms for en pakke jeg har bestilt fra et andet EU land, er der nogen der har prøvet noget lign???
For et par uger siden bestilte jeg en ny lader... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men Fedex ville jo stadig have haft omkostninger til at toldbehandle din pakke, selvom den blev returneret. Det er vel meget fair, at det er dig, som betaler for det, når det er dig, som har bedt om at få pakken tilsendt?

Det bliver vi nok aldrig enige om :-)

Men glæder mig til at høre, hvad Fedex siger til det.

Hvad siger afsenderen?
Skrevet af jenshøj på 19 nov 2012 21:31
Men Fedex ville jo stadig have haft omkostninger til at toldbehandle din pakke, selvom den blev returneret. Det er vel meget fair, at det er dig, som betaler for det, når det er dig, som har bedt om at få pakken tilsendt?

Det bliver vi nok aldrig enige om :-)

Men glæder mig til at høre, hvad Fedex siger til det.

Hvad siger afsenderen?
Går ud fra fedex har kigget på hvor mange vare der normalt ryger retur med det samme og indregnet det i deres normale priser, hvis ikke er det jo deres egen fejl..

Desuden har fedex også sat værdien af pakken dyrere end den kostede, så der kommer mere moms på end der burde, så det er endnu en fejl de lavede..

Jeg har svært ved at se det er fair at jeg skal betale for noget jeg ikke har bedt om, jeg har ikke bedt om at få sendt den ting fra hong kong, jeg var ikke noget sted blevet advaret om at den pågældende hjemmeside sendte fra kina.

hvis du bestiller en vare på en dansk hjemmeside, og du så modtager den fra hong kong og skal betale moms og told af den ville du da nok blive lidt irriteret ville du ikke? om siden er dansk eller engelsk gør ingen forskel, de skal gøre opmærksom på det når man betaler, at varen ikke bliver sendt fra det land butikkens webside ligger.

har skrevet med fedex på deres support chat, og gjort opmærksom på jeg ikke betaler den told og moms, og han sagde at så bliver den bare sendt til incasso, og det skal de da være velkommen til..



Tjaa.. jeg vil nu stadig mene, at du har bedt om at få sendt pakken. At det firma du har købt af, er nogle svindlere, som laver kunstig lave priser, ved ikke at oplyse hvor deres varer stammer fra, kan jeg kun se er en sag mellem dig og afsenderen - ikke fragtfirmaet.

Selvfølgelig skal Fedex ikke opkræve mere end de er berettiget til. Men den fejl havde de vel heller ikke noget mod at rette?

Men som sagt bliver vi ikke enige :-) Jeg ville betale fakturaen, og opfatte det som dyre lærepenge, og så se mig for i fremtiden - sådan er vi så forskellige.
Jeg synes slet ikke, at du kommer med noget rigtigt argument for at du skulle kunne tro, at varen blev sendt fra England. Som nævnt er bogstaverne efter punktummet blot en indikation af hvilken myndighed, der har ansvaret for registreringen. Masser af udenlandske firmaer har da en .dk adresse og som tidligere nævnt benytter en række danske firmaer adresser med .nu, der er en lille ø i Stillehavet med kun et par tusinde indbyggere.
Jeg synes, ligesom jenshøj, ikke at hverken firmaet eller transportøren på nogen måde har snydt dig.
nu er det jo ikke fragtfirmaet der har bedt om at få pakken til DK, det er dig. Du skal for øvrigt være klar over at der kommer moms+told på fragten også, måske derfor du mener at have betalt for meget. MEN hvorom alting er, slipper du ikke for at betale til Fedex, det er ikke deres skyld, og betaler du ikke har du en rigtig dårlig sag der ender med at blive rigtig dyr for dig.
Fakta er at du har bestilt noget fra kina og så skal der betales told og moms, det er og bliver dit problem.
Annonce
Skrevet af efry på 19 nov 2012 22:21
Jeg synes slet ikke, at du kommer med noget rigtigt argument for at du skulle kunne tro, at varen blev sendt fra England. Som nævnt er bogstaverne efter punktummet blot en indikation af hvilken myndighed, der har ansvaret for registreringen. Masser af udenlandske firmaer har da en .dk adresse og som tidligere nævnt benytter en række danske firmaer adresser med .nu, der er en lille ø i Stillehavet med kun et par tusinde indbyggere.
Jeg synes, ligesom jenshøj, ikke at hverken firmaet eller transportøren på nogen måde har snydt dig.

Du bestiller sikkert aldrig ting fra nettet, jeg bestiller meget ofte ting fra nettet også fra mange forskellige lande, dog næsten altid inden for EU, og jeg har endnu aldrig bestilt en vare fra en side på et land, med bogstaver der indikere at siden er inden for EU som har sendt mig en vare fra et ikke EU land, uden i forvejen at gøre mig opmærksom på det ved at skrive det på siden eller ved betaling.  

Jeg er da overbevist om du er typen der synes det er i orden at når du bestiller et nyt tv på wupti.dk så sender de dig et tv fra kina, også kommer der told og moms på??? for det er jo i grunden det du mener jeg skal finde mig i..
Skrevet af Bai7200 på 19 nov 2012 22:52
nu er det jo ikke fragtfirmaet der har bedt om at få pakken til DK, det er dig. Du skal for øvrigt være klar over at der kommer moms+told på fragten også, måske derfor du mener at have betalt for meget. MEN hvorom alting er, slipper du ikke for at betale til Fedex, det er ikke deres skyld, og betaler du ikke har du en rigtig dårlig sag der ender med at blive rigtig dyr for dig.
Fakta er at du har bestilt noget fra kina og så skal der betales told og moms, det er og bliver dit problem.

Jeg ved godt det ikke er fragtfirmaets fejl at varen kommer fra kina, det eneste jeg er sur på dem over er at de ikke gav mig muligheden for at afvise modtagelse..
varen inkl fragt kostede 303 kr. de har opgivet den til 350 tror jeg nok det var, det er ikke den store forskel, men hvis det er en service som folk betaler for skal det også gøres ordenligt..

Jeg ved udemærket godt at sagen ender hos mig uanset hvad jeg gør. toget er kørt og jeg står tilbage med aben.. jeg ville frygtelig gerne have at det var firmaet jeg bestilte fra som endte med aben, men det har jeg ikke mulighed for, den mulighed forsvandt da fedex ikke forlangte told og moms betalt før levering.

Om det ender med jeg betaler ved jeg faktisk ikke, det handler ikke om 260 kr, det er ligemeget, for mig er det princippet at jeg ikke gider betale for noget jeg ikke mener er min skyld, og hvis der ikke er nogen herinde der kender noget jura på det område, vil jeg læse regler om fjernhandel og ehandel for at se om jeg kan finde noget der i jeg kan bruge mod fedex, forhandleren har jeg lidt opgivet efter jeg så dem på trustpilot, de er vist ret ligeglad med deres kunder..
Skrevet af Pizzabager på 19 nov 2012 23:15

Du bestiller sikkert aldrig ting fra nettet, jeg bestiller meget ofte ting fra nettet også fra mange forskellige lande, dog næsten altid inden for EU, og jeg har endnu aldrig bestilt en vare fra en side på et land, med bogstaver der indikere at siden er inden for EU som har sendt mig en vare fra et ikke EU land, uden i forvejen at gøre mig opmærksom på det ved at skrive det på siden eller ved betaling.  

Jeg er da overbevist om du er typen der synes det er i orden at når du bestiller et nyt tv på wupti.dk så sender de dig et tv fra kina, også kommer der told og moms på??? for det er jo i grunden det du mener jeg skal finde mig i..

Det vil jo ikke ske, hvis du bestiller hos et dansk firma. Det danske firma, med fysisk adresse i Danmark, skal nemlig overholde den danske købelov.

Du har nu lært, at du selv skal kontrollere forsendelses og handelsbetingelser samt ry og rygte, når du handler med en udenlandsk webshop. Der er ikke nogen, i det udenlandske firma, der er forpligtiget til, at give dig information du ikke beder om.

Og så er det forresten ikke transportørens problem og heller ikke transportørens fejl, fordi transportøren leverer ifølge sine skriftlige leveringsbetingelser.

Skal du være sur på nogen i denne sag, skal du være sur på dig selv, over ikke at være opmærksom nok.



Skrevet af Charlottefrich på 20 nov 2012 10:28 

Det vil jo ikke ske, hvis du bestiller hos et dansk firma. Det danske firma, med fysisk adresse i Danmark, skal nemlig overholde den danske købelov.

Du har nu lært, at du selv skal kontrollere forsendelses og handelsbetingelser samt ry og rygte, når du handler med en udenlandsk webshop. Der er ikke nogen, i det udenlandske firma, der er forpligtiget til, at give dig information du ikke beder om.

Og så er det forresten ikke transportørens problem og heller ikke transportørens fejl, fordi transportøren leverer ifølge sine skriftlige leveringsbetingelser.

Skal du være sur på nogen i denne sag, skal du være sur på dig selv, over ikke at være opmærksom nok.



Jeg bestiller som regel også tingene i danmark, nogen gange kan tingene ikke findes eller jeg bryder mig ikke om de butikker som sælger tingene også bestiller jeg det normalt i england. Jeg har også bestilt ting i hong kong før, og også betalt told og moms, det var jeg jo allerede forberedt på da jeg bestilte.

Jeg er udelukkende sur på Fedex over de ikke oplyste mig om told og moms før modtagelse, for så havde jeg sendt den tilbage i hoved på sælgeren, og krævet penge tilbage fra paypal. det er nu ikke længere en mulighed, jeg har lidt på fornemmelsen at fedex måske godt ved folk vil nægte modtagelse når de fremligger en omkrævning for told og moms samt momsen på momsen, og derfor får man først opkrævningen senere.. 

Men sådan er det, jeg har nu tænkt mig at betale alligevel, ikke fordi jeg synes det er fair, jeg synes det er hamrende irriterende, men gider bare ikke lade mig irritere over det længere end højst nødvendig. jeg køber naturligvis ikke længere noget hos den forhandler og jeg bruger ikke fedex mere.. det er fedex sikkert ligeglad med, men hvis der er tilpas mange andre som mig, så finder de nok ud af det en dag

UPS, Fedex, DHL osv gør det alle på samme måde, du får din pakke og bag efter kommer der en regning på told og moms, det er for at du ikke skal brokke dig over en lang leveringstid(postDK). Det er IKKE fedex som har gjort noget forkert, DU har kvajet dig( ja undskyld det har du altså) og bliver fornærmet over at skulle betale. Det der er sket her er helt normal forretningsgang når du bruger firmaer som FEDEX UPS DHL olign. Post DK gør det vist noget anderledes der får du først en opkrævning på told og moms samt et gebyr og så får du din pakke. Behøver jeg sige at det tager sin tid.
Har du handlet via EBAY står der altid hvor tingende kommer fra, og gør der ikke kan du sende paypal efter dem og få dine penge(har prøvet det) samt giver dem en sviner som feddback.
Forstår ganske enkelt ikek at du bliver sur på FEDEX, det er en sag mellem dig og butikken, at det så er en smule ugennemskueligt at finde ud af hvor butikken er burde så også starte et par alarmklokker hos dig. Personligt har de ingen adresse på hjemmesiden handler jeg ikke hos dem.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis