gl. damjolle


Efter at have læst utallige tråde her på siden uden at ha været særlig aktiv med indlæg sys jeg det må være på tide at dele lidt af mit projekt med jer andre. 
skal lige understreje jeg ingen faglig baugrund   har overhovdet men bare kastet mig ud i det og prøvet mig frem så kretik ville være ok
købte denne gl. dame for et par år siden og har haft den fremme her på siden et på få gange men længe siden........ og brugt et på stykker slibepapir siden, ja der er viste os brugt et par timer.... og f... jeg har nydt det, trods naboerne har kikket skævt og tænkt han bliver aldrig færdig 

er kommet så langt at jeg skal til at lægge sidste hånd på værket og prøve at se om hun vil flyde.... mangler enlig kun at lave en ny dørk! tror jeg det heder (bung dækket) så kan da indskyde et spørgsmål her. hvad er mest rigtig skal plankerne gå på langs eller tværgådene???
men når det er lavet må det enlig godt blive sommer for min skyld
håber på i vil byde ind med lidt komentar og se bordt fra mine stave spasmer.             
Efter at have læst utallige tråde her på siden... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
så kom DAGEN.
alt gik som planlagt uden de store overraskelser, dog kom den lidt friskt i vandet da vi var tvunget til at hægte traileren a billen for at få vand nok unde.
det resuteret den fik hjemve og faret a sted og sprang i vandet, dit gik så stærkt at man kun kunne stå og tænke fuck.......
men da hun ikke tog mere vand inde end hvad man bruger til at vande en blomst må det siges at være tilfredsstillende
og så lige lidt billeder...............
Ser godt ud.. det er sådan en "skude" man lige stopper op ved, når man går tur på havnen.

Og lige.... har du to forskellige profiler.. eller hvad.?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Den båd har meget smukke linjer, og du har gjort et stort og flot stykke arbejde. Tillykke med det - godt gået!
Skrevet af lynæs på 18 nov 2012 17:10
det er ikke et must. hvis du foretrækker på langs, er det da også ok

 Hvor har du set bundbrædder lagt på tværs af skroget ?
Forhåbentlig er du da blevet klogere i løbet af året.
Kloger i løbet af året, hvorfor?
Hej Thomas, hvis du ser efter er det ikke dig jeg hentyder til, men Lynæs jeg citerer !
Det er ganske almindeligt at lægge bundbræderne på langs af båden og ikke på tværs, som Lynæs mener det skal værer. Der er enkelte undtagelser, på større kuttere har man nogle gange lagt bræderne på tværs jeg har da også set det enkelte gange i større bundgarns joller. Det mest almindelige er altså at lægge dem på langs og med mulighed for at tage et par fjelde / bræder op når man skal ned i bunden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis