gl. damjolle


Efter at have læst utallige tråde her på siden uden at ha været særlig aktiv med indlæg sys jeg det må være på tide at dele lidt af mit projekt med jer andre. 
skal lige understreje jeg ingen faglig baugrund   har overhovdet men bare kastet mig ud i det og prøvet mig frem så kretik ville være ok
købte denne gl. dame for et par år siden og har haft den fremme her på siden et på få gange men længe siden........ og brugt et på stykker slibepapir siden, ja der er viste os brugt et par timer.... og f... jeg har nydt det, trods naboerne har kikket skævt og tænkt han bliver aldrig færdig 

er kommet så langt at jeg skal til at lægge sidste hånd på værket og prøve at se om hun vil flyde.... mangler enlig kun at lave en ny dørk! tror jeg det heder (bung dækket) så kan da indskyde et spørgsmål her. hvad er mest rigtig skal plankerne gå på langs eller tværgådene???
men når det er lavet må det enlig godt blive sommer for min skyld
håber på i vil byde ind med lidt komentar og se bordt fra mine stave spasmer.             
Efter at have læst utallige tråde her på siden... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hov det var nu ik mig der skrev det. Selvom profil billedet ligner:-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
He he helt i orden:-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Ser godt ud. Åbne både har oftest dørk på tværs, og lukkede på langs. Personligt ligger jeg altid på langs da jeg selv mener det er pænest. Der er ingen problemer i at træet udvider sig hvis du som de fleste andre har lemme på langs af dørken. Du kan holde 10 mm kant til den faste dørk, uden det vil se grimt ud, evt lave den lidt konisk. Du bør ikke bruge linolie på dørkens overside da vandet kan sive gennem olien, og vil få træet til at udvide sig mere end de 10 mm. Muligvis lak med lidt sand i de sidste 2 lag. Undersiden ville jeg mætte med linolie til udendørsbrug dvs med fugicid.. Og derefter give det trætjære..
Mvh wessel
Jamen det ser jo rigtig fint ud godt arbejde ;-)
Hvornår skal du i vandet?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hvis alt flasker sig så om 14 dage.
Mangler lige den sidste finish og et ledningsnet skal monteres så der bliver nok nogle lange dage den næste tid......!
Har jo et alm job der stjæler 37timer om ugen fra mig øv øv
og her lige lidt af dagen arbejde

Det ser godt ud og ja så'n noget løn arbejde er sku lidt i vejen hø hø

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Lad mig straks indrømme: Jeg har ikke en klap forstand på søgående fartøjer.
Men hold kæft, hvor jeg hygger mig ved at læse en sådan tråd og kigge billederne. Smukt og prisværdigt arbejde!
Det er sgu da noget mere givende end bevidstløst at glo fjernsyn!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis