Tilslutning af Komfur

Hej

Ville være rigtig glad, hvis nogen kunne hjælpe mig med at gennemskue, hvordan jeg får tilsluttet  mit nye komfur. Skulle gerne have lavet lidt millionbøf til flytteholdet ;-)

Jeg havde selvfølgelig et ikke alt for godt mobilkamera ved min hånd - håber det går alligevel

Her er tilslutningsdiagrammet



Her er et billede af de 5 ledninger, som går fra komfuret


NB - den hvide ledning som er tilsluttet den sorte, skal selvfølgelig væk.

Og endelig lejlighedens eksisterende ledningstilslutning



Det er jo næsten for fristende bare at tilslutte de samme farver med hinanden - men det er nok lige hurtigt nok - og så er der jo også et problem med de to sorte, som jeg mener at vide er faseledningerne (samme med den brune/orange).

Før i tiden stod der et gaskomfur
Men nu skal der bare være et "rent" EL-komfur
MEn det er vel ikke noget problem
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal tilslutte komfuret efter det første diagram 400V 3N

Den løse dåse du har på billede to skal du bare flå af, det ligner noget fra komfurets tidligere installation. Du skal jo have komfuret tilgangskabel i din vægdåse. Du er nødt til at skrue bagpladen af komfuret og kontrollere at ledningerne er monteret efter det første diagram. Du skal have en lus imellem N og klemmen ovenover som på diagrammet.

Ellers er det bare:

N til blå ledning i vægdåsen.

Brun til L1

De to sorte til henholdsvis L2 og L3

Den gul/grønne til PE



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg er elektriker og vælger det ud fra de ledninger/faser du har til rådighed i din vægdåse.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg er elektriker og vælger det ud fra de ledninger/faser du har til rådighed i din vægdåse.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja livet er ski nemt..
Syntes nu lige inden alle de gode råd bliver fulgt, at det kan være lidt relevant lige spørge om der er en opvaskemaskime i det køkken.. ??
Er der ikke det, er det sikkert helt rigtig de råd du har fået...
Er der derimod en opvaskemaskine, må folk måske prøve igen :-)

Mvh jan
Annonce

Skrevet af helja på 03 nov 2012 14:13
Ja livet er ski nemt..
Syntes nu lige inden alle de gode råd bliver fulgt, at det kan være lidt relevant lige spørge om der er en opvaskemaskime i det køkken.. ??
Er der ikke det, er det sikkert helt rigtig de råd du har fået...
Er der derimod en opvaskemaskine, må folk måske prøve igen :-)

Mvh jan


Nu er det heldigvis sjældent at opvaskemaskinen kører imens vi laver mad, men oftest bliver sat i gang EFTER maden er blevet indtaget :-)

Kan selvfølgelig blive et problem, hvis dit komfur kører på fuld knald med alle kogeplader og ovn, men så er det jo også et problem hvis du kører på kun to faser, fordi opvaskeren har fået reserveret den tredje fase... Så kan det være julemaden juleaften bliver lidt af en udfordring

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nej ingen opvaskemaskine
Til gengæld har vi en lidt mindre micro-varmluft ovn, som vi bruger mest, et nyere køleskab og en nyere fryser - så på en måde havde jeg tænkt mig at det kunne være fint at få lidt mere ud af denne sikringsgruppe

Nå tilbage emnet
Nu er jeg ikke helt inde i terminologien - men en lus - må vel være sådan en samlingsmuffefætter og så en synes jeg ikke rigtig jeg kan se - Jeg kan se en hvid ledning som ikke er tilsluttet

 
Nej, den hvide ledning er ikke en ledning, men en plasticsnor som ligger i midten, for at holde facon på kablet (efter hvad jeg kan se på billedet)

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Det ser ud til at den lille lus ved N er monteret korrekt.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Som jeg skrev..
Livet er nemt.. og måske det er godt du har skiftet over til Alarm ;-)
Mvh Jan
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis