hvilken motor til el-cykel?

hej lds

jeg skal til at lave en el cykel, men jeg mangler en motor. så var det jeg tænkte på om man kunne bruge en generator fra en bil som en motor ??

kan man tage et 12v batteri og sætte ledninger fra batteriet over på generatoren eller skal man lave noget helt specialt??

og jeg gider/kan ikke bruge en starter-motor

motorens akse skal sættes på cyklens hjul (friktion)


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej lds jeg skal til at lave en el cykel, men... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ellers skal jeg finde en starter motor uden den der tragt på ????
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
En viskemotor vil nok ikke være kraftig nok....
Jeg eksperminterede for nogle år siden, med en 12 volts hydraulic pumpe, jeg brugte en 12 volt Bosch motor, fra en sidekniv til en mejetærsker, jeg tror sådan en ville være velegnet.
mvh jens

okay men jeg kan umuligt få fat i sådant en

men jeg kan få fat i startermotorer fra vores lokale ophugger men hvilken bil har en startmotor uden den der sjove tragt på?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
en motor bruger jo aldrig mere end det belastrning du sætter på den... derfor kan en starter motor ikke være for strømslugende, men den tager mange rpm
Annonce
Skrevet af subwoof på 30 okt 2012 19:58
en motor bruger jo aldrig mere end det belastrning du sætter på den... derfor kan en starter motor ikke være for strømslugende, men den tager mange rpm


Aaarr nu ikke helt rigtig, en stor motor bruger mere strøm i tomgang, end en mindre.

Men rigtig en starter er en seriemotor, og tager i ubelastet tilstand ubehærsket mange o/m, hvilket ikke er så sundt..

mvh jens
Hej Fille..
Kommer til at tænke på lovgivningen mht dit lille projekt, har du undersøgt hvad der skal til for at den kan godkendes som en el cykel og ikke som en el knallert?
Men når du begynder og snakke bil batteri osv lyder det for mig efterhånden mere som en form for knallert end en desideret cykel. Så hvad med forsikring? Ansvar er jo som minimum og tvivler på du kan forsikre den. Og undersøg så lige mht til farten. Selvom du kun kalder det en cykel er der stadig fartgrænser. Bare et sidespring fra emnet men kører du nógen ned med dit projekt er det måske lidt klogt lige og have styr på.
hej BTA

jeg ved at en cykel max må køre 25 km/t og have en motor på max 250W men jeg har jo ikke sagt noget om jeg ville køre på offenlige veje eller lukkede områder

kan man evt bruge en af disse til en starter motor og skruge ned for den så den fx max får 500-600watt??
http://www.ebay.com/itm/5-x-20-OHM-TRIMPOT-TRIMMER-POTENTIOMETER-3296W-3296-Free-Shipping-/221016836260?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3375a148a4


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hvis du skal have noget sjov ud af det, så gå på jagt efter en udtjent el cykel, hvor du ka snuppe navmotor og styring fra. alternativt et gammel el køretøj. du skal dog være ops på at de fleste elcykler og el køretøjer kører 24 eller 36 V DC.

der må være en cykelhandler i dit område der forhandler Lindebjerg eller lign. vil tro du kan overtale ham til at sælge en udtjent billigt til dig. hvis du fjerner gearingen har du en super stærk 24 V dc motor.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

hej gert

i vores lille by er der EN cykelhandler og han sælger ikke elcykler og har ingenting med dem at gøre...

men kan man ikke få en startermotor til en bil uden den der sjove tragt??? og kan man så ikke sæte en begrændser af en art på den så den ikke køre så stærk? (modstand?)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis