Spånsuger størrelse ?

Hej LDS fæller.

Mangler en større -- har en' Power-tooll købt brugt for nogle år siden, men den suger alt for lidt til mit brug, synes jeg.

Hvad har i andre af suger-anlæg??


Min Powertool HCK 260D en kombi afretter/tykkelses-høvl, fra Harald Nyborg som jeg i øvrigt er ganske godt tilfreds med.

Har set på en' ved Dorch & Denola BDC 300 som kan suge 3000M3/t fri luft står der har ingen anelse om, hvor meget det så er?

Er der mon en' eller måske flere kyndige på dette felt?

Vil jeg blive meget glad for lidt konstruktiv indput.

Har i min aktive tid på værkstedet været med til at lave nye rørføringer i nyt maskinsnedkeri, det fungerede nu helt fint.

Der var en' ingeniør som lavede luft målinger med noget udstyr (flov måling) men kender ikke disse værdier fra dengang, & har naturligvis ikke et sådan udstyr, så har ingen som helst anelse om hvor meget der skal til for at det vil virke bedre end det jeg har nu. (måske vanskeligt at besvare indrømmet) & det er selvfølgelig helt på hobby-plan dette her, så har ikke u-anede økonomiske rammer.

Vil være meget glad for et' eller nogle konstruktive indput.

Må jeg på forhånd sige tak?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej LDS fæller. Mangler en større -- har en... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der skal transporteres materialer må lufthastigheden i rørene ikke være for lille. Jeg vil vurdere at træspåner vil kræve en lufthastighed på ca. 10 m/sek. Jo højere lufthastighed, jo højere tryktab, og slanger har som tommelfingerregel 10 gange større tryktab en et tilsvarende glat rør. Skal det laves rigtigt skal der anvendes en "transportventilator" med plane (selvrensende) skovle, der har den rigtige ydelse både hvad angår luftmængde og tryk.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis