Firma som laver huller til hegnspæle?

Hej med jer

Jeg står og skal have lavet en 15-20 huller til hegnspæle i haven.

Findes der ikke nogen der kan komme ud og lave dem til en fornuftig pris? (50-100,- pr. hul) - jeg tænker at nogen med noget professionelt udstyr vel kan klarer det på en formiddag - i stedet for at jeg selv skal stå med pælebor .. jeg kan dog ikke finde nogen på google, uanset hvad jeg prøver at søge efter.

Lad mig høre fra jer ...
Hej med jer Jeg står og skal have lavet en 15... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv i min tid inden for landbruget sat en del pæle. Også i moser hvor rendegraver, minilæsser eller lign ikke var en mulighed. Nu ved jeg self ikke hvilke pæle det er du skal have sat i men medmindre vi snakker jb 7-8 jord kan det så ikke klares med en pælehammer. (Et tungt rør der lige passer ned over pælen med håndtag i begge sider.) Sådan en kan du sagtens lave selv og så er det bare 2 personer til og slå dem i så tager det da ikke andet end 2 timer medmindre du har noget utrolig genstridigt jord. Og medmindre du først har tømt en kasse øl inden projektet er det heller ikke nødvendigt med vatterpas og alt muligt andet hvis. Burde man kunne se med øjemål...
Og hvis du vil gøre det lidt nemt for dig selv så sæt en snor fast i det ene håndtag med et lod for enden. Juster det så højden passer, Hver gang det lod rammer jorden er pælen i samme dybde som de foregående...

Hilsen Brian.
Hej.

Hvis du snakker med naboerne kan det meget vel tænkes du kan finde et jordbor til traktor i nærheden.

mvh

varmetossen

Skrevet af Neubert på 21 nov 2012 20:09
pælestamper klarede jeg med et stykke 3/4" rør og 2 stykker jern svejst for enden, det er alletiders hammer til et sådan foremål :-D

Mvh
Martin

Jeg kunne nu godt tænke mig at se hvordan du får et trekvart jernrør ned over en pæl på mindst 70 mm.
Desuden ville du nok afholde dig fra sådanne ekvelebristiske numre hvis du var plaget af GIGT, hvor selv det at bære en spand vand skal overvejes grundigt.
Håndværkeren
Nu er den nævnte stamper brugt til at stampe jorden omkring pælen, i de tilfælde hvor hullerne er lavet med pælebord.
Og skal vi så endelig komme ind på det med helbredet, ja så kan jeg da nævne at jeg er så heldig KUN, at have, gigt i fingrene, 2 ødelagte knæ, dårlig ryg, tennis albuer samt et fint lille piskesmæld. meeen hofterne fejler ikke noget :-D

Venligst
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Nåeh det var det den var til, der bruger jeg en stump Egepæl jeg faldt over engang.
Vi må nok afholde os fra at udveksle sygdomme  de sidste tre måneder har jeg haft ufatteligt mange smerter i mine ankler ( meget dårligt blodomløb ) jeg er voldsomt i søvn underskud, for med medicin kan smerterne dæmpes så jeg kan falde i søvn og sove max tre timer. Jeg må kun tage de smerte stilende to gange i døgnet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis