Firma som laver huller til hegnspæle?

Hej med jer

Jeg står og skal have lavet en 15-20 huller til hegnspæle i haven.

Findes der ikke nogen der kan komme ud og lave dem til en fornuftig pris? (50-100,- pr. hul) - jeg tænker at nogen med noget professionelt udstyr vel kan klarer det på en formiddag - i stedet for at jeg selv skal stå med pælebor .. jeg kan dog ikke finde nogen på google, uanset hvad jeg prøver at søge efter.

Lad mig høre fra jer ...
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En anlægsgartner kunne være en mulighed...

mvh jens
Hvis det var mig ville jeg leje et motoriseret pælebor som grandoldman også skriver langt det billigste har lige lejet en mener det var ca 300 pr dag i Jylland
Jeg lavede hegn hjemme sidste sommer, ca 30 pæle, de kom i manuelt.
3 år før 50 stk for en genbo, der lejede vi et pælemor med motor, de er ganske okay at håndtere, og det går
hurtigt med de antal huller du skriver om, 1 dags leje vil kunne gøre det.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
hvis man hjælper hinanden.
fire om at "plante" en pæl.!

een med pæle boremaskine een der henter pæle een der holder værktøjerne.
(vaterpas mukkert snor og en "stamper"!) og en der måler op.
og de kan klare ca.25 pæle på ca 2 timer. hvis jorden makker ret.
(stamper)" eksempel en 25 mm tentorstål. ca. 1.2 meters. længte.
til at stampe jord med i pælehullerne. med pæl i.

og snoren den bruges som "målepind" til at måle afstand i mellem pæle.
holdes med mukkert i den ene ende af snoren. for at markere hvor den næste pæl skal "stå".
med den anden ende af snoren.! og knudende på snoren har den rette afstand.
eksempel 4 meter. i mellem pælerne.!

pæle boremaskine. en pælebor med benzin motor.
og borets størrelse der svare til pæle diameter.!
Annonce
pælestamper klarede jeg med et stykke 3/4" rør og 2 stykker jern svejst for enden, det er alletiders hammer til et sådan foremål :-D

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
i gør det alt for besværligt..
som den sindrige bondemand man er, sætter jeg hvert år, hegn på mindst 60 ha.. pælene trykkes nemt og hurtigt i med rengegraveren
dybden bliver man god til med tiden..

har manikke sådan grej til rådighed, vil jeg nok leje et pælebor
Der er firmaer som Poda, men de vil nok helst sætte deres eget hegn op, hvis det skal være prisbilligt.
Selvom jeg for mange år siden gravede huller til 4" x 4"- så valgte vi at få en anlægsgartner ud sidst. Han tog 7.000 all inclusive- for et skraldespandeskjul og opsætning af pakkepostkasse. I prisen var: Fjernelse af rødder (fra fældet og stubfræset kastanjetræ, der alligevel sendte nye horder op), flisebelægning (og frit valg mellem 6 typer belægningssten), vi valgte de pæne orange(!), og nedstøbning af ben + montering af postkassen. Vi er meget tilfredse!
Ham, vil vi gerne bruge igen. (Jeg kan ikke selv noget mere pga gigt). Det er en på Fyn.

Hvis man selv kan, og har mulighed for at få transporteret lejede maskiner, så er det nok, det billigste. Det kan IKKE betale sig at bruge håndredskaber- medmindre, man har dem- og fysikken til det.

Mvh
Pinny- med slidgigt i ryggen

Mvh
Pinny
Måske har udlejnings firmaerne i dit område også en pælehammer til foremålet.

http://www.multikoeb.dk/paelehammer-1930/paelehammer-til-hegnspaele-oe-10-cm-p210624

Troels
Metoden med rendegraver er effektiv, når man først har sådan en undrer man sig over man har kunnet leve uden!

Nå hvis det ikke er en mulighed kan du købe manuelt pælebord ligesom de motoriseret dog blot med rugbrødsmotor, ellers lej et ved materieludlejning eller byggecenter

facaderenser 

mvh
Niels

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis