Hvordan støbes betongulv op af dette?

Hej! Jeg skal have lavet nyt badeværelse, hvor aftalen er, at jeg selv sørger for vægge, og så skal der professionelle til at lave betonudstøbningen. Planen for denne udstøbning er som følger:

Der lægges 100 mm. støbebatts samt 50 mm. støbebatts som randisolering.

Der lægges svalehaleplader som underlag for udstøbning af nyt betondæk.

Der udstøbes min. 60 mm. beton.

Jeg er usikker på, om den ene af mine vægge er klar til at støbe op af, eller om der skal gøres noget. Se billede:



Foran der hvor rørene går skal der sættes gips, så rørene kommer til at gå bag den nye væg, men jeg er i tvivl om hvorvidt de bare vil lave gulvudstøbningen op af dette og jeg så skal placere stålskelet og vådrumsgips ovenpå bagefter, eller om jeg skal lave væggen først og gulvet så skal støbes op af?

Det er nok mest fordi jeg reelt ikke ved hvordan en sådan gulvudstøbning foregår. Tak på forhånd!

Hej! Jeg skal have lavet nyt badeværelse, hvor... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jaja, de andre køkkener i ejendommen bruger gassen.

Hvor stor en operation er det at lave den rørudskiftning? Bare sådan ca. - altså tager det ekseptionelt mange timer eller er den slags rør meega dyrt osv?
de saver det over hos under og overbo tæt på etagedækket, og sikkert også hos dig selv, så er det nemmere at pille ud.. Herefter putter de det nye rør op/ned gennem din lejlighed og montere det på de gamle oversavede rør, ved hjælp af fittings som klemmer sig fast hvor rørene er savet over. Det tager vel et par timer i alt, det er ikke særlig kompliceret, ej heller dyre/mange materialer. Men mon ikke en vvs'er kan finde ud af at skrive en regning på 4000,- alligevel..

Du kan hjælpe ved i forvejen at have "gravet" røret fri i top og bund, således arbejdet glider nemt. Husk at der skal være plads til at udføre operationen hos under/overbo. dvs. plads til at man stikker et rør i fuld længde op/ned i din lejlighed! altså et rør der er længere end der er højt til loftet ;-)

Elektronikteknikeren
Men hvis røret er længere end der er fra gulv til loft på etagerne - hvordan får man det så ned/op i hullet hvor det gamle rør var? Skal set så skævt i og kræve et større hul end diameteren? ...giver det mening?
nemlig, fra den etage med højest til loftet..

Elektronikteknikeren
Skønt. Tak!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis