køb af harley(stivstel)

Hej jeg er blevet så gammel at jeg vil prøve en harley men jeg synes der er mange faldgruber , hvilke motorer dur hvordan sikrer jeg mig at jeg ikke får en efterregning fra told og skat når vidunderet er fundet og købt
har hørt om efterregninger på op til 200k for en gammel mc

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Hej jeg er blevet så gammel at jeg vil prøve en... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er noget vrøl at det ikke er til at holde en gammel motor kørende..
Det er et spørgsmål om at sætte sig ind i hvordan den er skruet sammen og så holde den vedlige efter forreskrifterne.
Det er ihvertfald min erfaring fra min tid som ariel stivstel kører..
Har aldrig haft motorsvigt, hverken med VB motoren eller den ``nye´´´VH motor fra 39 som jeg kører med nu, iøvrigt samlet af mig selv blot ved at følge Ariel bogen + lidt prof. hjælp..
Hvis det var mig der skulle købe en Harley blev det en panhead eller en wlc..
Min gamle Matchless 500 1-cyl fra 1956 blev holdt kørende med olie til albuerne, afhentning på øde landeveje når regnen havde sat tændingen ud af drift, utallige omviklinger af dynamo-ankre, en endeløs række af forsøg på, at holde kædekassen fra krumtappen tæt. Men charmen kan ingen tage fra nogen af dem - Ariel NH, Tiger, Bourneville, 9-13 panhead .... those were the days.

 

nogen speciel du tænker på har den sidste 916 der kom
jeg er ikke ude på show off for jeg har kun ansvar på mine mc showoff=MC bliver stjålet
Jeg har ikke tænkt mig at køre over 110km/t men panhead er valgt fra den er der ikke nogen som siger meget godt om.

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

politikerne, etaten og infrastrukturen, samt den generelle mangel på skills i trafikken
det er for hårdt v håndleddene at køre under 130

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Tag det nu som det er, nemlig drilleri
Hvis du gerne vil køre på en HD så skal du bare gøre det, de kan da være ret flotte at se på jeg forstår bare ikke hvorfor de skal larme så meget.
Jeg har nu prøvet at eje en Honda GL 1100 med sidevogn, et dejligt køretøj men dyrt at holde ved lige når man ikke selv kan skrue på den.
Jeg har min goe "gamle" MZ med hjemme bygget sidevogn, som sådan set stadig kan køre upåklageligt med en topfart på 90 kmt. Og da jeg ser det som et transport middel er det fint for mig. Jeg har dog også en Suzuki Burgman AN 400 som sagtens kan holde de 140 kmt. på motorvejen, det er dog ikke så sjovt at jeg gider i længden.
Jeg betragter det kun som et transport middel, da jeg aldrig har haft andet end kørekort til Mc. Biler har aldrig interesseret mig.
Annonce
ok men vi er faktisk ikke kommet tættere på et brugbart resultat

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Hvis den er original skal der jo ikke være anmærkninger i synspapirer. Er der bare den mindste konstruktive ændring så som bredere bagsvinger, forbro osv,andent drev, boret op osv. så skal det stå i papirene. Det er totalt åndsvagt at det for det meste er HDerene det skal gå ud over, du kan bygge en intruder om til ukendelighed uden der er nogen der siger noget som helst. Men det har jo nok noget at gøre med at de vil ramme en bestemt del af befolkningen.

Ps. hus at have en god tyveriforsikring, da de er yndet objekter at stjæle.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja det bliver jeg nok nødt til at overveje da du har helt ret i dit inlæg.
Ja det er som om man chikanerer dem på harley for du har ret mht afgiftfnidder.
måske hænger det sammen med at harleyer har existeret længere og ombygninger har været populære i mange år


Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Hej Håndværker

Nu kommer jeg lige med en kommentar angående stø/larm. En Harley har den mest pragtfulde lyd, der findes. Jeg kører godtnok Yamaha XS Special og i lydpotterne er der absolut intet der hindrer lyden. Den lyder nøjagtig som min gamle Bonneville, som jeg havde i begyndelsen af 70´erne. Naboerne klagede godtnok når jeg startede i indkørslen kl 6,30, men sjovt var det.
Ved godt at det ikke har så meget med tråden at gøre, men en klassiker skal høres.

Mvh Finn
Der vil jeg jo henholde mig til W.C. Feils bemærkning om børn: de skal ses, ikke høres !
Sådan har jeg det med motorcykler, de skal ses ikke høres.
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også