vinterstue - tagkonstruktion

Hej går og fifler lidt med at lave mig en vinterstue. opbygning bliver i en langside med multiblokke og en side med glas parti. Har rimelig styr på dette med er i tvivl med tagkonstuktionen . stuen bliver 7,5 x 6 meter der skal tagpap tag med ca 3 graders hældning. vil gerne have 400 mm isolering i taget.  Min plan var at købe 300mm spærtræ og en 150 mm spærtræ og lægge oven på hinanden og samle dem med sømbeslag. derefter tagkrydsfinder.  Mit Spørgsmål er nu . Hvad skal spær afstanden være og hva skal dimensionen på tagkrydsfiner være  Jeg tænkte lidt på en spær afstand på 60cm og en tagkrydsfinder på 21mm men er det godt nok eller vil krydsfineren bue ved snebelastning og en 40cm i spær afstand bedre
Hej går og fifler lidt med at lave mig en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
næh eftere lidt søgen er de faktisk til at finde til en ok pris. så det bliver med brædder. Er det kendt symptom der gør skimmel i tagpladerne . undre mig bare lidt over man sælger tagkrydsfiner som man ikke kan bruge pågrund a fskimmel
hvad med hvis man bruge de her douglas krydsfiner er de bedre eller går der også skimmel i dem. ( Kun fordi jeg hurtigere kan få lukket med plader end med brædder. Men hvis brædderne er det rigtige og bruge og det bliver bedst .så er det selvfølgelig brædder der skal på
ja, det er rimeligt kendt.

Det er også derfor der findes antimug behandlede plader, det er plader der tilsat fungicid.

De koster dog lidt mere, og er ikke lagervare i de fleste trælaster, men de findes da.

Det er fordi skimmel i et lukket tagrum i sig selv ikke udgør nogen videre fare, at de fleste ignorere dette.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis