Honda 750 lader ikke!!

Hej jeg har en Honda 750 fra 1985 som jeg tror der ikke lader. Jeg startede min mc op på tom batteri og kørte en lille tur. Pludseligt gik den helt død. Starter fint med kabler.
Jeg har målt på startor, den giver et udslag på 5 med en modstand på 200 R så den er vel god nok!! Jeg kan ikke se på lyset, at det ændre sig med mere gas, så derfor er min ide jo det handler om at få strøm på batteriet når den nu går død under kørsel!!.
Spørgsmål:
- Kan batteriet være så dødt at den slet ikke kan holde strøm under kørsel?? Den virker som den er fin når jeg lader på den- bobler godt.

- Når jeg nu har målt på startor at den lader 5 ved 200 R er den vel ok. Går den girekte op til enretteren og hvad sker der derefter. Kan i forklare vejen til tændrør fra stator, og måske også hvordan jeg måler på de forskellige dele.
Tak på forhånd.
mvh
Torben

<p>&#160;</p>
Hej jeg har en Honda 750 fra 1985 som jeg tror der... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist ikke helt ualmindelig det er ledningerne fra/til rotor/stator, der normalt er stiv lakisoleret kobbertråd, der irer op eller kortslutter på de gamle japanske cykler. Det kan nemt resultere i at laderelæet også smutter. Du skal starte med og kontrollere om der kommer +12v til laderelæet, når du sætter nøglen til tænding og arbejde dig ned mod generatoren med et voltmeter. 



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Du har ret jeg mente ikke starter, men generator, underskylder! Jeg har målt hen over polerne, der kommer kun 12 v ved 5000 o/m. Jeg kunne så konstatere, at den ene kul på generatoren var korter end den anden, derfor brugte jeg en tusch til at se om der var kontakt. Jeg har målt på selv rotoren, og den har en find udslag. Det jeg tror jeg mangler at måle på er selv kobber vendingerne om de er laver kortslutning og ensretteren, men det har jeg ikke helt styr på!!

Jeg har også lige fundet ud af, at den ikke gnister på cylinder 2 og 3, samme spole!! Er det muligt at måle på de to ledninger der føre til spolen for jeg har en ide om der er dårlig forbindelse i de ledninger. eller hvordan måler jeg selve spolen ud.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Him nu har jeg haft tændrørshætterne af en for en og den går ned i omdrejningerne ved alle 4 cylinder, så spolen er vel ok. Snakker vi så om nye tændrør, eller er vi over i benzintilførsel.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Det er lidt svært, især hvis du mener at det er to cylindre. Hvis der er gnist må det være noget ved karbureringen eller gummimangshetterne  der forbinder karburator og topstykke. Jeg ville nok tjekke/rengøre tændrørene først og bytte dem rundt og se om det følger rørene. Eventuelt stikke maskinen et nyt sæt hvis de ser ud til at bare være en smule slidt. Men inden du splitter det hele af var det måske en ide og downloade en servicemanual. Her ser der ud til at være en, der vist lige passer til din CB 750. Link.  



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af alte på 25 apr 2014 07:00
Lyder godt Nitter, det vil jeg prøve for jeg skal da snart have den ud at køre.
mvh
alte
Ja, det er vist ved at være på høje tid du får din FFT.    Nød selv min i det fine vejr der var i påsken. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg skriver til dig da jeg selv har flere af de maskiner du har. jeg havde for nogle år siden samme problem, de gamle maskiner har af og til svært ved at få ordenlig stelforbindelse. jeg lavede simpelthen en ekstra stelforbindelse fra batteriet og ned direkte på motoren. jeg har ikke haft nogle problemer siden. har gjort det på 3 maskiner nu der alle havde samme problem. 
Hej igen, jeg vil prøve med direkte stil, for jeg har stadig et problem med at den ikke vil lade.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Fandt så ud af, at der direkte stel så det hjalp ikke, må nok snart have den til mager.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Der skal stå 13,5 - 14 v på batteriet, når motoren er igang. Ellers er der noget galt i enten laderelæ/ensretter, eller i generator. Start med at tjekke det billige først: Er der ir i samlinger/stik? Er der udbulninger på ledninger, der tyder på varme efter en dårlig forbindelse? Ellers går min mistanke på en cykel i den alder på relæet: Det har været varmet op og kølet ned mange gange i sin levetid, så det har haft alle muligheder for at rive en lodning i stykker inde i boksen.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis