Udskiftning af gasfyret, men til hvilken slags??

Hej med jer alle.

Så er den gal med gsfyret. Det taber tryk og ved efterfyldning kommer vandet ud af et afløb.... der kan i kortere tid holdes et minimalt tryk der kan give varmt vand...
Jeg er ikke helt sikker på hvad der er galt, men tror det er en membran der (igen) er gået.

Historen er at gasfyret nu er ca 11 år gammelt og det for nogle (ca 3) år siden fik en ny membran.
Og det er den jeg tror der er gået igen.. udskiftningen dengang var bestemt ikke gratis... så jeg overvejer kraftigt om det reelt er tiden til at skifte hele gasfyret.

Men hvilket gasfyr kan anbefales?

Huset er bygget i 2002 og er isoleret efter de da gældende regler, altså ret OK. Der er gulvvarme i ca 140 kvm plus radiatorer i yderligere ca 70 kvm Od over dette skal der jo være vart vand til en alm husstand.

Er der nogen her på siden der kan banbefale et eller flere gasfyr, eller evt fraråde nogle!
Er der evt link til yderligere info andresteder, Ja så modtages de med TAK :--)

Er der noget bud på hvad en udskiftning vil koste??

MVH og ikke mindts på forhånd TAK

Njord

MVH Njord
Hej med jer alle. Så er den gal med gsfyret.... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af njord på 23-02-2015 18:28

Sjovt nok mente VVS'eren ikke det havde nogen indvirkning på forbruget, men egentligt mest var et komfort spørgsmål....

MVH Njord

Det har din VVS mand sjovt nok helt ret i, den første del altså. 

Og tillykke med alle de penge du hermed tjener ved ikke at investere. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 23-02-2015 20:05

Det har din VVS mand sjovt nok helt ret i, den første del altså. 

Og tillykke med alle de penge du hermed tjener ved ikke at investere. 

 

 

Men hel overraskende at det ikke influerer på gasforbruget at tingene ikke kører helt optimalt.

Jeg er ret sikker på de fleste havde gættet på det ville koste på forbuget, gamske som jeg!!

 

MVH Njord

 

 


MVH Njord
Skrevet af MPByggeservice på 03-02-2013 20:47

Du antager at disse mærke er de bedste.... !

Baxis varmeveksler kan IKKE renses ved et eftersyn! I de værste tilfælde har deres varmevekslere holdt i 2-3 år før de stoppede til at deres eget restprodukt!

Bosch fået klaret deres problem de havde for nogle år siden, så idag kan deres vekslers renses.

Vaillant bryder jeg mig generelt bare ikke om da der SKAL skiftes brænderpakning ved hvert hovedeftersyn som koster 400kr

NÆ du! Vælg et Geminox! Op til 15 års garanti !


Tjek gastech.dk

Den hænger også i HMN's udstilling

Det der skrives om varmevekslere til BAXI-gaskedler er ikke korrekt. Det anbefales netop, at rense (skylle) veksleren, når den indfyrede effekt er nedsat med 20-25% eller mere. Se dette link: http://www.hstarm.dk/media/119455/S...GB%20C.pdf

Med normal vedligeholdelse og servicering er tilstopning derfor ikke aktuelt. Tilstopning opstår alene ved manglende vedligeholdelse.

BAXI WGB K 15E hænger også i udstillingen hos HMN og Naturgas Fyn.

Det er normalt en forudsætning for garanti på gaskedler, uanset fabrikat, at der tegnes en serviceaftale på gaskedlen i den periode garantien løber. Er garantien 10 år skal der således betales for en 10-årig serviceaftale. Er garantien 15 år, skal der betales for en 15-årig serviceaftale. Kedelejer betaler dermed selv for garantien via serviceaftalen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis