skotrend

jeg skal til at have nyt tag på. skal lave en ny skotrende, hvordan skal den sættes fast?
jeg skal til at have nyt tag på. skal lave en ny... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har været inde og kigge på din hjemmeside, og andre steder. jeg synes ikke rigtig at jeg kan se hvad man gør hvis man har udluftning, feks. fra bad og toilet og emhætte. det samme gælder hvis mand har en brændeovn.
Ved aftræk monterer du en gemmemføringkrave eller afvandingsrende henover.

Over en brændeovn er det afvandingsrende, og evt. en gennemføring til undertaget, at skorstensproducenten, de fleste laver nogle gennemføringer til både damspærre og undertag.
tak for de gode svar, så tror jeg kun at der er nogle få tilbage, har kun et lige i øjeblikket og det er, i forbindelse med skotrende.
kantlægten skal den have en bestem afstand til midt af alurende? og hvordan er det bedst at save sten til, afstand imellem sten på begge sidder, det var lidt flere spørgsmål
Jeg foretrækker ca. 20-25 cm alt efter taghældningen, jo større taghældning jo mere afstand selvfølgelig, også lader tagstenen rende 5cm udover ved skæringen, dette giver plads nok til både at skære tagstenen, samt skotrende holder sig ren for nedfaldne blad og smågrene.

Det nemmeste er faktisk at skære dem nogenlunde til, og renskære efter de er lagt, selvom det må man jo ikke for AT...
En stor vinkelsliber med en god diamantklinge på.
Tak for hjælpen Koludabyg. Det har været meget udbytte rigt, så nu tror jeg at det nok skal kunne lade sig gører at få nyt undertag, skotrende og til sidst et nyt tag.
Har lavet en masse tegninger, så jeg har kunnet beregne div. materiale forbrug. Jeg går igang om 1 til 2 uger med min vildeste opgave til dato, og jeg glæder mig til at komme igang. Jeg ligger lidt billeder ud undervejs i forløbet.

Hvis der skulle dukke nogle problemer op undervejs, vil jeg prøve at kontakte dig for råd, hvis det er iorden med dig.
Jep, det gør du bare....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis