ford 4550

som nogen nok husker, fik jeg den hjerneblødning at købe mig en rendegraver som erstatning for min gamle volvo BM 425.
og såm nævnt i et andet indlæg er den med konverter og har lidt problemer.
nu har jeg endelig fået tid til at hive uhyret fra hinanden, men er i tvivl om hvordan dælen jeg finder ud af hvad der egentlig er dårligt, pumpen ser umiddelbart rimelig ok ud, men konverter har tydelige mærker efter hårde indkoblinger. men hvordan konstaterer jeg om den er slidt op. lidt symptom beskrivelse

maskine kan godt bakke, kommer ikke igang straks men der skal lige lidt omdr. til. for at få den til at køre frem, skal den være godt og grundig varm og ha max omdrejninger for at få den i "hak" så den kan køre frem, når først den er kommet i gang, kan den godt sætte igang med "lave" omdr. indtil jeg skifter retning, så skal den igen ha max omdr. for at køre frem.

det er hakket her jeg erbekymret for

er der noget der har et fif eller råd, jeg er gået på jagt efter anden pumpe og konverter, men hvis nogen skulle ha et fif til hvordan jeg ser hvilke dele der er udslidte modtages de med kyshånd

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

som nogen nok husker, fik jeg den hjerneblødning... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var da lidt snyd!
Du skulle da hellere have transporteret hele maskinen med hjem!

Med venlig hilsen
ktm

he he ville jeg skam gerne, men er ret sikker på øknomien i det var gået fløjten så der var sikkert flere dele der kunne have været brugt, men min tanke var jo kun på de aller vigtigste, og nu har Jernkællingen hentet den

mvh

Gert Møller

så lykkedes det sørensme at få den til at køre, nu er der bare det store arbejde med at få det hele samlet igen og få lavet rustarbejde

her er en lille video med "dyret" 
http://youtu.be/8Ca7uw75h9U

mvh

Gert Møller

Den ser da vældig fint samlet ud på din film!!
En misundelsesværdig maskine!

Med venlig hilsen
ktm

tak, men der er nu lige lidt vej igen før den er komplet.
det første billede i det her album viser hvordan den ser ud i samlet tilstand

der er jo meget på sådan en gammel maskine, som skal renoveres, bla. ledningsnettet er et kaos  ag ja så alt rusten

mvh

Gert Møller

Annonce
Ift den Case jeg hyggede mig med et års tid, er din et pragtstykke!

Så er du også godt garderet, hvis I igen skal have så meget sne som tidligere set.
En rendegraver burde være fast inventar i enhver husholdning!

Jeg er imponeret over din energi med at få den til at fungere igen!

Med venlig hilsen
ktm

syns nu stadig der er meget at lave, men ok der er stadig + grader ude

det er jo nemli derfor jeg ville ha et gravedyr, for at kunne bekæmpe sneen, og self os bruge den til at få rydet op på grunden omkring huset
ja det er vi helt enige om, eller som minimum traktor med frontlæsser

jeg elsker jo at rode med mekanik, specielt hvis det kan gøres for fornuftige penge  men det der drev mig mest med den her, var nok udsigten til at skulle ryde 300m privatvej med skovl , hvis jeg ik fik den til at køre

mvh

Gert Møller

Snerydning er jo i grunden et herligt stykke arbejde. Det står jo flot til eftertidens beundring!!

Jeg har lige præcis også 300 m privatvej, men jeg nøjes med at køre frem og tilbage med Land Rover og i værste fald med min Fordson Major 1956.
Skal galt være, kan jeg da trække naboerne i deres pilleæsker, men da de ikke virker interesserede i at rydde sne, må de parkere oppe i byen og så gå! Jeg skal nok bjærge mig, om ikke andet så ind over markerne!

Med venlig hilsen
ktm

he he det er os en måde at sige det på

jeg har jo kun min lille golf 2, og selv om både den og jeg er vedholdene er der grænser for hvor store snemængder den kan møve sig igennem, og ejerne af sommerhuset har spyttet i kassen til gravedyret så dem ryder jeg gerne for
jeg har ellers forelsket mig i en unimog der står hos den lokale forhandler, den kunne jo både ryde sne og trække min båd, men har vist forlagt bukserne med de 43000 som den koster

mvh

Gert Møller

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis