VW Polo bruger motorolie

Hej til alle brugere.

Vores søn har en VW Polo 1,6  6N fra 1997 med 260.000 km bag sig og han har haft den i foreløbig 4 år. Men den bruger en del olie, nok ca. 1 liter / 1000 km, men det er måske ikke unormal ?  Den kører med en almindelig 15/40 W og ryger ikke. Den starter og kører fint. Måske andre med samme problem ?

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Hej til alle brugere. Vores søn har en VW Polo... Vis hele indlægget
72 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Efter godt 3000 km kørsel med nye paraplyer og olieskift, bruger Polo'en ikke længere olie, for ved hver kontrol kan jeg ikke se et fald på oliepinden. Tak for de gode råd vedr. paraplyer.

Men et andet tilbagevendende problem er ABS lampen, der lyser periodisk. 3 af 4 censor'er ER skiftet med h.h.v. brugte originale og nye fra FTZ og når jeg måler dem igennem fra multistikket, måler de fra 1017 ohm til 1114 ohm og jeg er ikke klar over, om forskellen er for stor ? Har andre brugere erfaring med det ?

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Hej og tak for svaret. Gør man så det, at man tilslutter scoop'et til forbindelserne i multiskikket enkeltvis og derved aflæser sinuskurven når hjulene på skift drejes ?

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."

Efter flere års kørsel uden olieforbrug, er der kommet et andet problem med Polo 6N: Dens håndbremselampe er begyndt at lyse konstant, selvom bremsevædske-standen er OK og kontakten med håndbremsen er OK. Jeg HAR prøvet at afmontere begge stik ved kontakterne, men det hjalp ikke. Er dette kredsløb forbundet til computeren eller kan der være en kontakt mere, jeg har overset? Der er forøvrigt ingen problemer med ABS lampen. På forhånd tak for evt. svar. :-)


M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Annonce

Er klodserne ved at være slidt ned? Tjek lige en gang.


Elektronikteknikeren

Hej Gregeren og tak for svar. Jeg mener ikke der er slidindikator i denne Polo 6N fra 1997 (som på Polo 9N), for så skulle der vel være indbygget ledning/stik i klodserne?


M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."

Slidte klodser betyder lavere væskestand i reservoiret med bremsevæske.

Sørg for at det er fyldt helt til max.

Selvom det ikke er nået til min. indikatoren, kan den godt smide en advarsel for væskestand.


Elektronikteknikeren

Hej igen. Beholderen ER fyldt til max., men jeg fik også at vide, at flyderen i beholderen kan sætte sig fast og derfor fjernede jeg stikket for at teste om det slukkede lampen - men det gjorde ingen forskel. Jeg prøvede også at måle i stikket om der var en kortslutning, men det er der først, når håndbremsen er trukket, så jeg forstår ikke hvor lampen får stelforbindelsen fra?  


M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."

Hej Poul - fedt du bygger tråden videre, selvom den har et par år på bagen. Lidt som din håndbremselampe, har jeg samme problem med en smøretryk indikator. Har skiftet føler mv., men virker stadig ikke - dog har jeg målt trykket på med manometer, ellers var den ski nok død for længst og hvem ved, måske lyser olielampe først når det nærmest er for sent.  Kan det tænkes din indikatorledning får en konstant spænding fra en naboledning inden uret eller måske fejl i selve din speedo.


 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis