VW Polo bruger motorolie

Hej til alle brugere.

Vores søn har en VW Polo 1,6  6N fra 1997 med 260.000 km bag sig og han har haft den i foreløbig 4 år. Men den bruger en del olie, nok ca. 1 liter / 1000 km, men det er måske ikke unormal ?  Den kører med en almindelig 15/40 W og ryger ikke. Den starter og kører fint. Måske andre med samme problem ?

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Hej til alle brugere. Vores søn har en VW Polo... Vis hele indlægget
72 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og lad endelig vær med at hælde 15w40 på, de hydrauliske ventilløftere et ikke glade for det, og det er deres død. Det jo ikke en traktor
Skrevet af subwoof på 19 apr 2013 21:07
Det var utroligt, det sjældne jeg har ret :-D jeg ohmer dem altid ud inden jeg monterer, har Været der så mange gange. Har du husket der er forskellige farver på dem?
Du skal huske at hvis EU endelig vil få arbejde ved at skifte paraplyer, så kan fu ikke regne med at ventilen ikke forsvinde, hvis du taber den.. Og så hedder det af med rem og topstykke, nye pakninger osv. Jeg ville ikke. Især ikke fordi at de også gerne vil æde lidt gennem stempelringeme de motorer.


...øh, måske en misforståelse, for det er et multistik, som ikke kan vendes forkert ? Jeg husker een af målinger som ca. 1200 ohm og 1800 ohm i kold tilstand.

Vedr. paraplyerne skal tandremmen vel afmont. under alle omstændigheder, for den overliggende knastaksel skal vel væk, for at komme til fjedrene med hjemmelavet værktøj - eller er jeg HELT galt på den ?  Jeg har tænkt på at fjerne alle tændrør, for at kunne hånd-tørne motoren, så 2 af stemplerne er i top - netop for at undgå nedfaldne ventiler....  

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Følerne har forskellige farver, somregel en farvet ring, under stikket/på selve føleren. Farverne angiver forskellige ohm værdier. Det samme gælder gælderfor vws olietryks følere.
Følerer måles bedst med et viser instrument og vand i en gryde, der varmes. På den måde fanger du uregelmæssigheder, men det kan sagtens gøres som du har gjort
...åh jo, det er følerne der har farve kode, så det VAR en misforståelse. Bemærk min rettelse/tilføjelse... og tak for hjælpen.

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Hej P.A.
Du er helt på rigtig vej. Jeg husker ikke, hvordan jeg gjorde, men det var nok noget med at slibe et stykke fladjern til så man kan trykke fjedrene ned. To-mandsarbejde, eller måske et stykke fladjern med et passende hak  stukket ind i nederste fjedervinding samtidig og en skruetvinge på.
Du kan jo hæfte nogle pengesedler op på væggen for at minde dig om, hvor meget du sparer som LDS'er

PeterR: Er det muligt at få en uddybning af den med Chevy i LR. Smid evt. ind Over Hækken.

Mvh

 varmetossen

Annonce
Skrevet af Klaus Lundstedt på 20 apr 2013 09:31
Hej P.A.
Du er helt på rigtig vej. Jeg husker ikke, hvordan jeg gjorde, men det var nok noget med at slibe et stykke fladjern til så man kan trykke fjedrene ned. To-mandsarbejde, eller måske et stykke fladjern med et passende hak  stukket ind i nederste fjedervinding samtidig og en skruetvinge på.
Du kan jo hæfte nogle pengesedler op på væggen for at minde dig om, hvor meget du sparer som LDS'er

PeterR: Er det muligt at få en uddybning af den med Chevy i LR. Smid evt. ind Over Hækken.

Mvh


Hej Klaus og mange tak for vejledningen. Go' ide med sedlerne, for motorolie er jo heller ikke ikke billig ved efterfyldningerne...

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Ofte er det billigere, at købe et slibesæt (som indeholder toppakning, manifold pakninger, olietyve mv) End at købe olietyvene i løs vægt, så har du jo toppakningen, hvis du alligevel er nødt til at have toppen af.

Skrevet af je__ns på 20 apr 2013 10:11
Ofte er det billigere, at købe et slibesæt (som indeholder toppakning, manifold pakninger, olietyve mv) End at købe olietyvene i løs vægt, så har du jo toppakningen, hvis du alligevel er nødt til at have toppen af.



Hej Je_ns og tak for det go'e råd også. Det kan jeg spørge VW om også...

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Hej
Du har helt ret, tandrem skal af. Du skal jo sætte den på mærkerne, låse knaster mener det er et stykke fladjern i enden af akslen. Men du skal holde tungen meget lige i munden, du skal jo ha afmonteret knastaksel, og ha drejet krumtappen. Der erange faldgruber her.
Normalt passer mærkerne når cylinder 1 er i TDC.
Knastaksel skal spændes i rigtige rækkefølge og moment.
Du kan overveje om ikke også de hydrauliske løfter skal skiftes, du er jo dernede. Tandremmen skal naturligvis også skiftes, og vandpiben kan du lige så godt tage med, hvis den er trukket af Tandremmen, kommer lidt i tvivl.
Jeg kan ikke skjule at jeg ville tage toppen af, rense ventiler, måle ringgab osv. Det jo kun 15 boltet mere og en pakning mere for at komme derned, og self udstødning skal afmonteres.
Har du en motorkode? Så kan jeg lige om ikke jeg har lidt lækre tegninger og tilspændings momenter
Hej
Du har helt ret, tandrem skal af. Du skal jo sætte den på mærkerne, låse knaster mener det er et stykke fladjern i enden af akslen. Men du skal holde tungen meget lige i munden, du skal jo ha afmonteret knastaksel, og ha drejet krumtappen. Der erange faldgruber her.
Normalt passer mærkerne når cylinder 1 er i TDC.
Knastaksel skal spændes i rigtige rækkefølge og moment.
Du kan overveje om ikke også de hydrauliske løfter skal skiftes, du er jo dernede. Tandremmen skal naturligvis også skiftes, og vandpiben kan du lige så godt tage med, hvis den er trukket af Tandremmen, kommer lidt i tvivl.
Jeg kan ikke skjule at jeg ville tage toppen af, rense ventiler, måle ringgab osv. Det jo kun 15 boltet mere og en pakning mere for at komme derned, og self udstødning skal afmonteres.
Har du en motorkode? Så kan jeg lige om ikke jeg har lidt lækre tegninger og tilspændings momenter
Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis