Maxi mistede træk

Da min maxi k begyndte at lække olie skruede jeg dækslet ved kickstarterarmen af, rengjorde og samlede igen med flydende pakning og fyldte olie på (den røde fra THansen). I samme omgang ville jeg rense karburator (firkantet model) og fandt ud af at pakning til topdækslet manglede. Har sat et nyt i, samlet det hele igen. Men nu kører den ikke så godt som før. Dårligt træk og topfart.
Hvordan kan det være? Alt på knallerten er lovligt.
På forhånd tak for hjælpen.
Mads
Da min maxi k begyndte at lække olie skruede jeg... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen så har du jo løst dit problem, det er din tændspole der skal skiftes, muligvis skal dine platiner også renses lidt med en der til indrettet fil og tændningen indstilles rigtigt. Det skal komme en klar blå gnist især når du kun holder kablet / ledningen mod cylinder eller stel.
Har lige undersøgt lidt mere. Jeg har læst i et andet forum at det IKKE er tændspolen, hvis man kan lave en gnist med tændrørskabelet direkte på cylinder. Håndværkeren skriver at det er tændspolen der skal skiftes. Hvem har ret? Gider ikke købe og skifte spolen, hvis det ikke er den der er problemet.
Nå. Nu har jeg tjekket tændrørshætten og tændrøret på en anden maxi. Det virker. Så er det vel tændspolen?
Tændspolen skiftet. Platiner renset. Stadig det samme....øv. Tændingen skal vel ikke indstilles igen. Den har jo kørt fint med den indstilling tidligere?
Ingen der kan hjælpe????
Annonce
når "ankerpladen" har vært afmontert. og der skal geninstille tændingstidpunkt.
og spolen har den rigtig afstand til svinghjulsmagnet.!

men inden svinghjulet monters kan du instille spolen med papir i mellem.
spolen og svingjulsmagnet. og spænd boltene/skrurene. der holder spolen.
og fjerne papiret fra "gabet" der har du ben rigtig afstand.
og den skulle gerne give en flot blå knist.!
og du skal også instille platinsættet.
Ok. Men ankerpladen har ikke været af. Jeg har kun skiftet tændspolen. Så er disse indstillinger vel uændret?
hellere tjekke en gang for meget.
end et for lidt.!

så nu er vel tændspolen tændkablet tændrørshætten og tændrøret.
ud skiftet. hvad med "fødespolen".!
Tjekkede afstanden mellem svinghjul og tændspolen. (brugte dit papirtrick). Nu er der sku gnist igen. Tak for det.
Tilbage til mine kaburatorproblemer.....
ja skal du skille kaburatoren ad rense den.

og den burde køre med pakning i toppen.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis