Maxi mistede træk

Da min maxi k begyndte at lække olie skruede jeg dækslet ved kickstarterarmen af, rengjorde og samlede igen med flydende pakning og fyldte olie på (den røde fra THansen). I samme omgang ville jeg rense karburator (firkantet model) og fandt ud af at pakning til topdækslet manglede. Har sat et nyt i, samlet det hele igen. Men nu kører den ikke så godt som før. Dårligt træk og topfart.
Hvordan kan det være? Alt på knallerten er lovligt.
På forhånd tak for hjælpen.
Mads
Da min maxi k begyndte at lække olie skruede jeg... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
har du undersøgt dysen i kaburatoren.
og nålen skal stå i hak nummer 2 fra oven.
tændingstidpunkt er 1mm. før top.
platin gap 0.40 mm.
tændrørsgap ca. 0.50 mm.
benzinskruen skal stå ca 1.5 omdrejning ud efter er skruet i bund.
være forsigtig.!
Jeg kan da godt frygte din motor har taget skade af den der tilfældighedsblanding af olie og bensin. Køb du 5l bensin og bland en deciliter 2T-olie i og fyld det på knallerten. Det er altid vigtigt at overholde det foreskrevne blandingsforhold. Det gør vi da også til div. motorsave, buskryddere osv.
mvh

 varmetossen

Jeg prøver at få lidt styr på benzinblanding og ser om det hjælper.
Skrevet af MPB på 01 sep 2012 09:16
Jeg prøver at få lidt styr på benzinblanding og ser om det hjælper.

Ja det er faktisk ret vigtigt at den får den rigtige blandning, har du for lidt i er der stor riciko for at den sætter stemplet, er der for meget i nedsættes din motors ydeevne betydeligt da forbrændningen besværes af for meget totakts olie.
Jeg har en motorcykel, en MZ ETZ 301 . Det er også en totakts motor og den er endnu mere følsom over for meget totakts olie der kommer i benzinen. Nu har jeg godt nok selvblaner på, d.v.s. olie er i en seperat tank hvorfra den pumpes direkte ned i krumtaphuset, på den måde kan jeg klare mig med 1,5 % !
Har lige været igang med de korrekte udregninger og fundet ud af at jeg har kørt med ALT for lidt olie. Nu håber jeg bare at motoren ikke har taget skade. Det er heldigvis kun et par tanke det handler om. Kører ikke meget på den. Beholder topdæksletpakning på ind til videre. Nu skal jeg lige ud og køre lidt på den en af dagene, så håber jeg det er bedre. Tak for hjælpen drenge.
Annonce
Skrevet af MPB på 03 sep 2012 21:47
. Tak for hjælpen drenge.

Se det varmer og især at blive kaldt drenge
Så er jeg tilbage. Var ude og køre med min nye blanding og den kørte ad ht. 60 ml olie til 3 liter benzin. Lyder det ikke rigtigt? Prøvede at køre lidt uden luftfilter for at se om det var der problemet var. Pludselig gik den ud og var svær at få i gang. Så gik den ud og nu kan jeg ikke få gang i den. Der er ingen gnist nu. Har prøvet forskellige tændrør og tændhætter. Hjælp.
Har du også prøvet at skifte kablet ? Det kan lyde mærkeligt, men de skal altså skiftes en gang imellem. Og ellers er der ikke andet at gøre end du må ned til den lokale Knallert smed
Hellere betale for at få problemerne løst af en proff, end at gå og ærgre sig i lang tid.
det kan være fordel at ryste dunken inden du hælder i tanken.
især når den har stået ret længe.

hellere lidt federe blanding end lidt for mager blanding. (benzin olie blanding)
men ellers den rette blanding. efter manualen.!
Tændrøret gnistrer ikke, men afmonterer jeg hætte og tændrør kan jeg få en lille gnist frem ved at holde ledningen tæt på cylinder. Har prøvet to forskellige hætter og to forskellige tændrør uden gnist. Intet af det er nyt, men mener da at det virker. Kan det være andet der er galt?
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis